torsdag 22 maj 2008

Utmaning

I dagens inbox låg en liten utmaning från Annette med bloggen
Tanken med utmaningen är att man ska få lära känna varandra lite bättre.
Så här kommer mina svar...
1. När gick du upp idag? 06.30 Har ju sovmorgon denna vecka eftersom jag jobbar hemifrån. Annars stiger jag ju upp vid okristligt tidiga 04.30 vardagar...

2. Diamanter eller pärlor? Diamanter...

3. Senaste filmen du såg på bio? Bio...vad är det? Måste varit någon barnfilm...ehhh Narnia kanske?!

4. Favorit TV - program? Något inredningsprogram/ trädgårdsprogram annars tittar jag knappt på tv.

5. Vad åt du till frukost? Eeeeeh frukost?? Just ja, måste nog äta det nu... Blir te och en smörgås.

7. Din favoritmat? Gärna asiatisk-inspirerat. Och nu till sommaren grillad fläskfilé med färskpotatis och en ljuvligt god svampsås!

8. Vilken mat gillar du inte? Inälvsmat...Urrk!

9. Vilken är din favorit - CD för tillfället? Lyssnar mest på radio...

10. Vilken bil kör du? Har inte körkort men familjen har en Honda Frv, en lite ovanlig bil.

11. Vilken är din Favoritmacka? Ciabatta med brie och salami och massor av goda grönsaker.

12. Vilka mänskliga drag kan du bara inte med? Girighet och falskhet.

13. Vilka är dina favoritkläder? Bekväma men snygga!

14. Om du fick åka vart du ville vart skulle du åka då? Island har alltid varit en dröm för mig men jag skulle även vilja åka till Gotland och så vill jag se mer av Sveriges övre halva.

15. Favoritklädmärke? Inte nåt!

16. Var vill du dra dig tillbaka? I lugn och ro med naturen inpå knuten.

17. Favorit tid på dagen? Kvällen, sent...

18. Var är du född? Södersjukhuset Stockholm

19. Vilken är din favoritsport att se på?. Fotboll och Innebandy.

20. Vem tror du inte sänder detta tillbaks? Den som inte vill svara :)

21. Vem tror du skickar tillbaks först? Inte den blekaste!

22. Coca Cola eller Pepsi ?Pepsi

23. Fotboll eller ishockey? Fotboll

24. Är du en morgonmänniska eller nattuggla? Nattuggla...vilket inte riktigt funkar med mina tidiga mornar så jaghar tvingats ställa om lite...men när jag är ledig är jag definitivt uggla:)

25. Pedikyr eller manikyr? Manikyr om jag nu måste välja...

26. Några spännande nyheter att berätta för oss? Neeee...

27. Vad ville du bli när du var liten? Brevbärare eller skolfröken:)

28. Bästa barndomsminnet? Barndomens somrar på Gotland. Var där varje år fram till jag fyllde 20...Älskar den karga, vackra ön!

29. Varit i Afrika? Näpp

30. Nånsin rullat in någon i toapapper? Nej, men på den skola jag gick på som barn hade en lärare rullat in sig i toapapper för att vara mumie på en maskerad;)

31. Varit med om en bilolycka? Ja, en riktigt otäck en förra vintern. Vår bil blev bara mos men själva klarade vi oss ganska bra alla 6.

32. Favoritdag i veckan? Fredag kväll känns speciell, då vet jag att jag slipper gå upp tidigt på lördagsmorgonen och att jag sedan får vara ledig två dagar:)

33. Favoritblommor? Gillar ju de flesta blommor både vilda och "tama";) Men rosor och pioner ligger nog på topp!

34 Favorit - snabbmatsrestaurant? Uäck! Gillar inte snabbmat!

35 Äger du en cykel? Ja, och jag cyklade på den senast igår...

36. Vem fick du senaste mailet från? Bloggen om att jag hade ny kommentar från Annette.

37. Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort? Ingen...

38. Läggdags? Runt 22-snåret...försöker jag iallafall

39. Vems svar är du mest nyfiken på av dom du skickar brevet till? Lika nyfiken på alla

40. Senaste personen du delade en middag med? Familjen...varje kväll är det samling kring matbordet för att utröna hur dagen varit för samtliga.

41. Vad sysslar du med just nu? Skriver det här och försöker plugga samtidigt.

42. Favoritfärg? Blåa nyanser, vitt och svart. Och så lila... Eeeh. Svårt att hålla mig till en!

43. Hur många tatueringar ? Inte en endaste en!

44. Hur många sänder du det här mailet till? Skickar det vidare via bloggen och utmanar 3 personer att berätta lite mer om sig. Jag har dock ingen koll på vilka som redan har och vilka som inte har fått den...
Helena - Min blogg
Johanna - Södra Lycke
Sara - Sara med flera
Om ni vill och orkar:)
Kram på er alla!
Annica


3 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan
Jag antar din utmaning, självklart! Kul att läsa dina svar.
Kram Sara

annette sa...

Hallå!

Kul att läsa Dina svar, vi är ju faktiskt födda på samma Sjukhus!

Kram //annette

Synnøve. sa...

Vi känner snart varandra rejält allihopa.
se att många gillar blått.Konstigt hehe.
Kram Synne :D