tisdag 6 maj 2008

Ingen bra dag!


Jag vaknade i natt av att jag var alldeles kallsvettig, mådde illa och hade jordens huvudvärk...

Dags för en riktig släng av migrän med andra ord!

Hade känt av huvudvärk redan dagen innan men trodde jag fått bukt med den genom att ta medicin...

Men nej, den här gången hjälpte det inte!

Under ett kort ögonblick trodde jag att jag skulle kunna ta mig till jobbet så jag traskade ner en våning till badrummet bara för att trava upp för trappan igen!

~*~

För att inte störa maken och lillplutt så la jag mig i sonens rum istället, och där hittade maken mig med kudden över huvudet när han klev upp ett par timmar senare.

Han hade blivit lite orolig när han kom ner i badrummet och hittat min hög med kläder dock utan att finna mig någonstans...

Jag mådde pyton och var inte alls i stånd att ringa jobbet utan bad T att ringa och säga att jag var hemma.

De hade lyckats få fram en vikarie åt mig trots att det var i senaste laget egentligen.

~*~

Jag lyckades somna när hela familjen gett sig iväg och vaknade inte förrän vid halv två av att telefonen ringde. Vår skolassistent undrade hur jag mådde och ville veta om jag kom i morgon...

~'~

Hela dagen har förflutit som i ett töcken av illamående och huvudvärk. Men imorgon är jag på benen igen!

Det brukar ta ett dygn att rida ut vågen efter en migränattack för mig...

Nu är det snart sovdags.
Så godnatt vänner!

Kram Annica

2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Det där lät inte alls bra. Har haft några små anfall någon gång, men inte så där hemskt.
Hoppas att du mår bättre nu ialla fall.
Kram vännen.
Synne :D

Helena Sjögren sa...

Hoppas du är piggare nu ...

Din luring , försökte du slippa undan. Jag trodde du blev stött eller så...

Jaha derby för dig , pest eller kolera men ok lycka till.
Mitt lag möter H-borg om fem minuter. Ska krypa ner i soffan , men efter förra matchen så vågar jag inte förvänta mig ngt.. De spelade så uselt sist...