onsdag 14 maj 2008

Och dagarna flyger förbi...

Sommarvädret från förra helgen är försvunnet och kylan har åter intagit Östergötland.
I morse visade termometern åter på nollgradigt när jag traskade iväg till bussen.
Ångesten över att jag inte hunnit/orkat köpa hem vackra blommor till trädgården övergick till glädje över att jag slipper släpa icke frosttåliga blommor fram och tillbaka mellan hus och trädgård. Min tid är så fullspäckad just nu iallafall...
Glad är jag iallafall över mina frosttåliga penseér som med sina ljuva färger från ljusaste lila till mer starkt blåa toner lyser upp entré och altan.
Tro nu inte att det totalt slagit slint i mitt huvud när jag börjar visa bilder från mitt baksäte...
Det är mina kära bloggvän Helena som vill se hur det ser ut i baksätet på vår bil :)
Vår bil är av det lite ovanligare slaget...
Fyra barn har vi i familjen och min kära oäkta make som är den enda person i familjen som har körkort
(nej jag har inte blivit av med mitt utan som bortskämd 08:a behövde jag aldrig ha ett och sedan har det liksom inte funnits tid eller pengar för att ta ett)
var trött på att köra omkring med "ett mindre flygplan" som han uttryckte det. Han syftade då på vår minibuss....
Kan väl tillägga att han pendlar med bil till jobbet oxå så förstår ni kanske bilbytet....
Istället införskaffades en Honda FRV som är lika lång som en normal personbil men som har tre platser fram och tre platser bak.
Perfekt för vår familj med andra ord!!
Nu Helena ska du få se vad som gömmer sig i vårt baksäte...
Ofta sitter där tre barn.
Som nu när vi varit på Stockholmsturné.

Bilbarnsstol i mitten för lillplutt som fortfarande åker baklänges.

I dörrfickorna syns spår av resan i form av skräp...


På golvet kvarglömd keps och sandaler.
I fickan en teckning som ritats på vägen.

Och överallt smulor, smulor och åter smulor.
Det blir så efter långresor!
Man måste muta barnen ibland för att de ska stå ut med att sitta fastspända i flera timmar och då ligger kex och godisbilar nära till hands:)
Kanske ska tillägga att i framsätets mugghållare står tomma glassbägare från den stora hamburgerkedjan...:)

Kanske inte undra på att det städas ordentligt...??!
Om någon nu vågar visa sin "dirty secret" dvs baksätet i bilen så go ahead!
Det är ju alltid roligt att lära sig nya saker om människor:)
Kram Annica


2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Det lät skoj.
Ska ta några bilder i vårt baksäte när Toyota kommer hem igen.
Just nu tar han maken till och från jobbet. Han är en pärla Toyota.Bilder kommer....
Ha en fin dag ialla fall.
Kram Synne :D

Helena Sjögren sa...

Hallååå, som jag väntat på dessa bilder ;) ha ha ha .
Kul att se. Har aldrig hört talas om bil med tre säten fram , det lät spännande .
Ja det är klart att de små liven ska mutas. De e ju inte vidare värst roligt att behöva sitta still i en bil.....

Du ser ju , nu har vi fått Synne med på tåget också.....