lördag 17 maj 2008

Lördagsshopping

Jag har ju tidigare uttalat mig positivt till att shoppa till fyndpris.
Dagens besök på ICA Maxi gjordes för att handla mat och jag ville även titta lite på utemöbler.
Det känns ju som jag sprungit stan runt för att hitta de rätta.
Jag och den oäkta maken är lite delade i frågan utemöbler.
Jag vill behålla det gamla matbordet som jag målade grått förra sommaren på vår altan och komplettera med några sköna fåtöljer eller stolar. Till balkongen vill jag köpa nytt. Helst en skön hammock och några sköna sittmöbler i vitt.
Maken å andra sidan vill köpa helt nytt till altanen OCH balkongen... Och det han tittar på/fastnar för är inte vitt. Jag kan väl kompromissa lite och köpa en färgburk oxå men...ja det blir lite mer pyssel...
Åter till snacket om att fyndshoppa...
Vi hittade inga utemöbler idag heller men när jag sprang runt lite snavade jag över dessa saker.
Härligt slitna planteringslådor med innerlåda av zink.
Pris?
Femton kronor styck!
Är inte det ett fynd så säg?!
Själv tycker jag att bara innerlådan i zink är värd minst det dubbla så jag känner mig nöjd!
Förutom de fina lådorna inköptes en liten vindflöjel föreställande en fågel som gillades av familjens yngsta.
Hade även lite funderingar på att köpa hem några fina pelargoner då det såldes fem för en hundring. Men med tanke på väder och vind och det faktum att jag säkert kommer glömma bära in dem framåt kvällen så avvaktar jag...
Men visst skulle just pelargoner göra sig fint i mina nya lådor?

Härlig helg på er!
Kram Annica




2 kommentarer:

annette sa...

Hej!
Shoppa till fyndpris är jättekul, och Du verkar ha lyckats idag, helt otroligt billigt för dessa lådor hälsar annette som var här för första gången och tittade på Din trevliga Blogg.

mvh //annette

Pixi sa...

Ja pelargonier hade verkligen passat in i de vackra lådorna!!!!Vilket kap!!!!