fredag 31 oktober 2008

Ta kort på mig mamma!

Ja, min minsting är inte en kille som gillar att vara med på foto utan brås definitivt på mor sin!
Enda gången han faktiskt ber om att få vara med på kort är när han gör grimaser eller som här, har munnen full med godis:)
Hmmm... godis på en vardag?
Japp, ibland måste man ta till tjuvknep för att lyckas med en del saker...
Som i torsdags då vi skulle ut och resa lite, jag och barnen.
De fyra barnen och jag satte oss på tåget vid två-taget.
Och för att få minstingarna att sitta stilla i en och halv timme krävs en påse godis!!
Det funkar även bra att muta med spelande i mobilen;)
Kolla så härlig MellanJ ser ut där han sitter helt inne i mobilspelande samtidigt som han dricker festis:)
Och så säger de att killar inte klarar av att göra två saker samtidigt! *fniss*
Jahaja...
Vart var vi på väg då?
Jo, hit...
Till min hemstad.
(hmm vad skumt det kändes att springa och fota stan som den värsta turist)
Där väntade maken min.
Ja, den oäkta ni vet!
Han jobbar nämligen här uppe lite då och då.
Sitter centralt och bra på kontor på Drottninggatan...
(Hmmm, det var inte det jag skulle berätta.)
Han mötte iallafall upp vid tåget och sedan sprang vi mer eller mindre till Filmstaden Sergel för att titta på High School Musical III.
Efter det åkte vi till Scandic där vi skulle tillbringa natten för att sedan på fredagen hitta på en del kul.
Vad vi gjorde då tänker jag inte berätta mer utan får återkomma till det i morgon.
Igår kväll när jag satt på hotellet kunde jag inte låta bli att låna makens dator och kolla in hos några av mina kära bloggisar.
Av underbart goa Ullis uppmanades jag att ta en titt hos henne...
Det kunde jag ju inte motstå!!!
Och där väntade mig denna:



Stort tack käraste Ullis!
Jag blir såååå glad för den!!
Och så stolt för att du vill ge den till mig!!!
Den går raskt tillbaka med vändande post för Ullis är en stor inspirationskälla.
Så är även
som jag oxå ger denna award.
Tack för att ni finns där och skänker både glädje och eftertanke!
Jag ska även ge den vidare till några personer till, men väljer att göra det i min andra blogg där jag vet att jag har en större läsekrets.
Den här bloggen är inte lika "stor" som min andra om ni förstår hur jag menar...
Ha nu en skön fredagskväll!
Kram Annica


4 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så mysigt med en tur till den stora staden. Undrar vad ni hittad på mer då. Nu blir jag nyfiken. Tack för dina snälla ord. Blir så rörd och glad.

Ha en riktigt skön helg!
Kram Ullis

Elzie sa...

Hej tjejen!
Ja, jag skrev ju att jag inte visste vilka som svarat på den så jag bara valde ut mina utmanade, utan att titta på bloggarna innan *s*.
Vilken härlig blogg du hade här! Att man inte sett den tidigare.
Hoppas ni har en riktigt skön Allahelgonhelg.
Kram Elzie

annette sa...

Oh, så glad jag blir, fått denna fina Award från Dej, blir ju extra glad för att den kommer från Dej som har så mycket medmänsklighet och känslor att förmedla!

Kan Du inte också stoppa munnen full med godis och be om att bli fotograferad, undrar hur jag följt bloggar senaste dygnet egentligen, verkar ju ha missat allt, kanske hjärnan är full av andra tankar;)

Sådant godis som sonen har i munnen gillar jag!

Hoppas det slutar värka i där tanden har suttit, skall det värka så här många dagar efteråt?

Elzie sa...

Glömde ju skriva grattis till awarden i den andra bloggen. Så då gör jag det här *s*.
Satt och tittade på de där brevlådorna. Sån skulle jag vilja ha härhemma. Istället för den trista, grå som posten hängde upp här för något år sen.
Kram Elzie