torsdag 2 oktober 2008

Felgiganten...

Ja, kan man bli annat än besviken på företaget som säljer elektronik?!?
Två veckor har nu gått och ännu står inte den nya torktumlaren på plats i tvättstugan vilket driver mig till vansinne!!!
I måndags utlovades att tumlaren skulle vara på plats onsdag.
Onsdagen kom och gick utan att någon tumlare levererats.
Två samtal till företaget ledde till att de skulle höra av sig idag då de "tappat bort" vår tumlare.
Ingen ringde så till slut ringde min make för att reda ut det hela.
Gårdagens fråga på var tumlaren befann sig besvarades nu med att den finns i Norrköping.
Jag ringde då min kontakt på Posten som bestämt sa att den definitivt inte fanns där.
Maken ringde upp företaget igen och efter en liten extrakontroll så upptäcktes det att den nu står i....Jönköping...
Döm av vår förvåning när vi kommer hem och ser ett nytt mejl från företaget.
Enligt det står vår tumlare i... Kungsängen (Sthlm)
hrrrm
Jag kan inte annat än döpa om företaget till Felgiganten - för med så astronomiskt många fel som de gjort kan de inte heta något annat!!!
Imorgon är det fredag igen och det ska bli skönt med helg!
Maken är iväg en del i helgen då Innebandysäsongen nu startar "på riktigt".
Upptaktsfest och match gör att hela helgen är "förlorad".
Själv är jag hemma och njuter av det nya numret av "Drömhem & trädgård" som damp ner i lådan idag!:)
Kanske försöker jag även få tvätten torr med hjälp av hårtork;)

Kram Annica

3 kommentarer:

annette sa...

DETTA ÄR INTE KLOKT! vad erbjuder dom för kompensation? Sådan måste dom ju ju erbjuda om dom har något vett i knoppen.
Ett redan dåligt rykte blir ju inte bättre av sådant här...

Njut nu av lite egentid i helgen!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

//annette

synne sa...

Godmorgon Annica.
Jag har GOD erfaring med att tampas med FELKJÖP/FELGIGANTEN, så säg bara till ska jag ta dom.
Här gick jag till tidningen när det gällde min kamera och deras kundbehandling. För att inte tala om deras kundservis, på telefonen.
Det finns ingen sådan värd namnet.
Hyresvärden lämnade in sin dator på reparation. Han har ju gården som företag. Det skulle bara bytas ett kort som tar normalt en halvtimme. Eftet 8 veckor och tjat så fick han veta att den var på gång till butiken.
Så hörde han inget på en stund.
Nu har han fått den hem.
Men han var tvungen att hota med advokat för att få hem den. Det visade sig att datorn har varit nästan 14 dagar i butiken efter reparationen INNAN de kontaktade honom.
Så FELGIGANTEN/FELKJÖP är snart en saga blott hos här på gården kan jag säga.
Förstår inte att de ska vara så svårt att vara kundvänliga och utföra ett bra jobb?
Deras rykte blir ju mer och mer skamfilat för varje gång det händer sånt här.
Jag tycker du ska häva köpet, det har du rätt till. Få pengar tillbaka vilket du oxå har rätt till, så köper du tumlarn av brorsan.
Dagens tips det.

Ha nu en fin fredag ialla fall.
Kramen mig.
Synne.

annette sa...

Hallå!

Sitter med Kvalitetsarbete, och tittade in på Bloggen, (tyst om det).
Ja, det var tur Du inte hann åka med pendeln, hade ju varit tråkigt att hoppa av i Linghem;)
Hoppas Du har det lite bra idag i alla fall trots sjukdom hos lilla J
Ps, har vunnit ett "krig" idag i alla fall, berättar mer senare.
Kramen //annette