lördag 11 oktober 2008

Lördag:)

Jag får börja med att be om ursäkt för att detta inlägg inte är komplett.
Det kommer nämligen sakna bilder som jag kommer lägga till om ett tag... (kanske blir det i morgondagens inlägg...det beror lite på om mannen i huset)
Maken min (den oäkta ni vet) har nämligen lagt beslag på MIN dator där jag har alla bilder...

Dagen har varit...ja lite ensam...
Dottern och maken har varit iväg till Linköping för att spela innebandy och åkte tidigt i morse.
Själv var jag och de tre sönerna hemma och tog det lugnt.
Jag vaknade med huvudvärk så det kändes som det skulle bli en riktigt usel dag men så illa har det inte varit.

Efter önskemål av sönerna fick de krypa ner i badkaret alla tre medan jag passade på att måla listerna i tvättstugan vägg i vägg.
Ja dörren var ju öppen så jag såg dem hela tiden.
Och hörde dem med för den delen...
Våra grabbar i badkaret brukar innebära att när de badat klart är det mer vatten på golvet än i själva karet...
Förutseende som jag var hade jag flyttat undan allt som jag trodde låg i farozonen för att bli blött.
Men vad hjälpte det?
Toapappershållaren som stod på motsatta sidan badrummet var definitivt inte torr!
De barnen, de barnen...:)

Haha, jag var likadan själv i yngre dagar.
Då brukade jag tom åka kana på mina farföräldrars badrumsgolv.
Jag tog spjärn mot elementet och så ....skjuuuuts iväg över golvet;)
*fniss*
Det var dagar det!
Nu föredrar jag att krypa ner i badet med en härlig tidning, bra musik i radion och bubbelfunktionen igång.
Extra bonus om det är tända ljus oxå:)

Hmmm, nu börjar jag visst komma från ämnet och flumma iväg lite väl mycket...

Måla lister var det ja...
Jag fick dem faktiskt gråmålade allihopa!
Och sedan gav jag mig på några andra träsaker med vit färg.
Så har jag sprungit fram och tillbaka till tvättstugan till och från under hela dagen och kvällen för att måla fler lager och på nya saker...
Jag är en lycklig målarkludd jag:)
Tyvärr blev inte väggorden jag målade särskilt bra vilket blev ett litet smolk i glädjebägaren.
Den grå färgen var alldeles för mörk för att falla mig i smaken så nu får jag måla om väggen vit innan jag gör ett nytt försök alternativt försöka ljusa upp texten med en ljusare grå nyans...vi får se vilket som blir bäst...

Kram på er
Annica

2 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Skönt att du haft det ganska bra idag då. Du har i alla fall inte legat på latsidan du. Det är ju så kul med alla målning när det är klart. Lite segt innan. Fördelen med sönernas badande är ju att det blir riktigt städat på golvet i alla fall, *s*.

Ha det bra!
Kram Ullis

annette sa...

Det blev ju en bra lördag trots uppvaknandet med huvudvärk, skulle vilja se Dej springa runt med målarpenseln, speciellt när Du hittar Nya saker som skall få sig en liten dutt dom också!
Mysigt i badet för sönerna förstår jag, och golvet måtte ju också ha blivit rent.

Ha en skön söndag, solen lyser på Dej om Du går ut!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam//annette