onsdag 29 oktober 2008

En trist dag

Jag har ju deklarerat vad jag tycker om hösten förr.
Och med riskt för att låta gnällig igen...
Jag gillar den inte!
Det enda som är skönt är att jag får vara ledig en vecka och grotta ner mig i självömkan;)
Ja, i början av hösten är det ju fantasktiskt vackert i naturen då löven på träden färgas i gult, orange och rött.
Men sedan blir det bara brunt och tråkigt.
Och mörkt!
Usch!!!
Idag har jag försökt lysa upp min egna tillvaro med en av mina laster.
Ljuslyktor står ju högt upp på min önskelista.
Trots att jag äger fler än vad som är sunt;)
Ja,jag har inte köpt några idag alltså utan bara smugit omkring i vårt mörka hus och tänt ljus.
Det är nog det enda som jag gillar med hösten egentligen...
att få tända ljus och eld i öppna spisen...
Idag har jag plågats hos tandläkaren.
Tanden som skulle lagas åkte ut istället.
Det tog sin lilla tid.
En extra bedövningsspruta fick användas.
Rötterna var så hiskeligt långa och smala och dessutom krokiga(!)
Ja, egentligen skulle den ju lagas.
Men efter att den borrades ur förra veckan så rasade hela tanden...!
Elva tusen kronor var jag inte villig att lägga för tanden så den åkte ut!
Jag är ju för sjutton lärare och alla vet väl hur lite vi tjänar!!!

Nu känns livet lite ljusare igen.
Flera dagar är kvar av ledigheten och den onda tanden har jag blivit av med.
Imorgon väntar lite höstlovsroligheter.

Förvänta er inte att jag tittar in i till er i morgon.
Jag har nog fullt upp med att ha roligt med barnen mina:)

Hmmm, kanske blir det ett kortisinlägg från mig via mobilen...
Vi får välan se!
Kram och sköt om er i mörkret
Annica

5 kommentarer:

annette sa...

Aha, då förstår jag liknelsen med gräsanden, kopplar långsamt ibland!

Så mysigt Du gjort hemma med alla Dina tända ljuslyktor, vi får nog ta en tur till Ikea och bunkra hem ljus till Dej innan julen står för dörren;)
Så bra att tandläkaren klarades av innan Ni skall ut på äventyrligheter, inte ett dugg nyfiken på vad Ni skall göra;)
Får väl försöka överleva utan hälsning från Dej imorgon, hoppas Du / Ni får trevligt på Er Höstresa!

Stora Kramen //annette

Ullis/Leva på landet sa...

Tänk att det blev lite julshopping för dig i alla fall fast det bara är oktober än, *s*. Jag ska göra ett inlägg i morgonkväll efter att jag storstädat och ev sytt lite gardinder. tar kompledigt i morgon. Ska tänka ut något till utmaningen då.

Kramisar

Synnøve. sa...

Afton på dig i grannlandet.
Ser att tanden åkte ut till slut.
Skönt det. Finns annat man kan lägga 11 000 på istället.
Måste till käftis jag med. En plomb har gått sönder. Men så är det när man är i reparationsåldern hehe.
Mysiga bilder med alla ljus du har.
Skulle gärna sitta där och kura med dig en kväll.
Ha det nu så bra vännen.
Kramen Synne.

Anneli sa...

Visste inte att du hade en blogg till - Har läst din utmaning här nu istället....
Kram/Annelie

annette sa...

Hemma igen?

Välkommen i så fall, hoppas Ni haft en bra dag idag också. får väl se lite på bloggen senare?
Är det alltid så här med bussar under skollov? Undrar om Östgötatrafiken tror att lärare och alla andra slutar att vara då?
Håll tummarna imorgon, skall titta på ett hus att hyra ute vid Böksjön!

Kramen //annette