tisdag 14 oktober 2008

Konstsalong


Hej!
Vill bara inleda med en hälsning till Annette:)
Jag har inga planer på en ordlös konstsalong.
Det är du som är snabb som vanligt;)
Nu över till alla er andra...
Idag har jag varit på jobbet.
Dagen har varit lik de flesta andra dagar men på ett sätt skilde den sig lite från en normal tisdag.
Vi har nämligen varit på Höstsalong" och tittat på konst.
Jag hade förmånen att få följa med en av våra sexor och titta på fantastiska statyer och skapelser i smide blandat med tavlor i olika teknik.
Efter titten tog vi en diskussion om vilket verk vi tyckte mest och minst om.
Jag tror faktiskt att alla tyckte det var roligt och eleverna fick beröm för hur de skött sig innan vi gick uppåt skolan igen:)
Imorgon är det ledig dag igen.
Ja, ledig och ledig är ju fel egentligen eftersom jag jobbar hemma.
Imorgon ska jag förbereda mig inför det kommande Kemi-avsnittet om Atomer och periodiska systemet.
Kan säga att det behövs, det var ju riktigt länge sedan jag jobbade i en nia.
Egentligen kände jag att jag behöver mer tid till förberedelse men det blev inte klubbat och klart förrän idag vilket arbetsområde vi ska påbörja...
Nu återstår bara att önska alla en trevlig kväll.
Själv ska jag slappa!
Det blir nog till att sitta här lite men så kanske jag tar mig en titt på väggen oxå;)
En kopp te känns som ett måste!
Kram Annica

4 kommentarer:

annette sa...

Är jag för snabb nu igen, eller kör Du ordlös Konstsalong idag;)
Snygg bild i så fall!
Kram på Dej!

//annette

annette sa...

Nu såg jag Din lilla textrad, om att text kommer.
Tänkte på Dej imorse vid sex-tiden när jag satt bussen till Linköping, månen var så fantastiskt vacker, har ingen kamera i min mobil, och lillkameran var hemma, fick då tanken kanske Annica sitter på samma sträcka fast på tåget och fotar den vackra månen;)
Kramen //annette

annette sa...

Vad kul att få vara på konstsalong med skötsamma elever;)
Kanske så att en del elever aldrig får tillfälle att gå på sådant i andra sammanhang.
Oh, skulle så gärna var med på Dina lektioner om Atomer och periodiska systemet, älskar det ämnet!!
Ikväll skall jag sätta på Tv-n och se på House den elakingen.

Kramelikram //annette
Ps
Tredje inlägget på denna sida ikväll, lovar det blir inget mer.

Synnøve. sa...

Skulle gärna vartit med er på konstsalong. Ibland finns det massor av vackert att se på.
Hoppas att allt är bra hos dig.
Kramen vännen.
Synne.