tisdag 2 september 2008

Kortis


För några dagar sedan var jag med i mitt första fototriss.
Jag valde då tema vatten eftersom vattnet för mig står för liv.
Även ovanstående bild är förknippad med livet.
Jag har säkert använt den här på bloggen förut men jag kan inte låta bli att ger er den igen!

Jag tycker den är magnifik!
Att se denna resliga gestalt sprida ut sina grenar och så småningom ge oss sin grönskande skönhet.
För mig representerar trädet styrka och skönhet men oxå skydd och liv.

Nu är vi snart där igen, med tomma grenar då löven fallit till marken.
Efter vintern går vi en ny vår till mötes.

Livets cirkel är sluten...

Kram
från en lite filosofisk
Annica
såhär på nattkröken...


4 kommentarer:

Synnøve. sa...

Vilken härlig bild. Trädet utstrålar en livskraft som är enorm. Jag gillar träd. Att sitta under och se upp i kronan är en häftig känsla.
Skulle vilja se det där trädet med gröna blad.
Här är det storm idag. Det blåser och smäller och regnar. Hade ingen lust att gå upp ur sängen.
Hoppas din förkylning har släppt lite nu ialla fall.
Sköt om dig och go bedring.
Kram Synne.

Lilla jag sa...

Vilken fin bild!
Tack för att du tittade in hos mig och kommenterade fotot på min katt!
Ha det så bra!

Synnøve. sa...

Hej där skåps östgöten.
Det finns nått inne hos mig du kan hämta.
Kramen mig.

annette sa...

Mina älsklingsträd! Så skönt att få känna sig liten ibland tycker jag, och det gör jag bland dessa enormt stora och vackra träd!

Liten utmaning hos mej, om Du orkar och hinner!

KramenKramen // Annette