onsdag 10 september 2008

Födelsedag

Hurra hurra hurra för Jonatan som fyller 6 år idag!
Lite rossligt nyvakna men fulla av kärlek sjöng vi "Ja må han leva" för födelsedagsbarnet.
Frukost på sängen hör oxå till traditionen i vår familj när något av barnen fyller år.
Det syns lite dåligt kanske men jag har stansat ut smörgåshjärtan med pepparkaksformar...
Sonen fick ju de största födelsedagpresenterna då vi hade släktkalaset i helgen men ett födelsedagsbarn kan ju inte vara utan presenter på sin stora dag!
Så ett efterlängtat påslakanset med favoritfotbollslaget Liverpool låg i det ena paketet och i det andra ett dataspel med coola Lucky Luke (som jag faktiskt lyckats gömma undan sedan jag handlade det på High Chaparral i somras;) - Lucky Luke är en favorit för hela familjen faktiskt!!
Sonen blev jätteglad över båda presenterna, det såg man på det stora leendet som spred sig över hans ansikte båda gångerna han öppnade paket.
Och det är ju så härligt när barnen blir glada:)
Eftersom jag är hemma idag lovade jag att tvätta det nya påslakansetet och nu lagom till födelsedagsbarnet kom hem från frita låg det nytvättat och torktumlat på sonens säng.
Det var uppskattat vill jag lova!
Nu ska här lagas mat och efter det blir det tårta till efterrätt.
För inte kan man fira födelsedag utan att få sig en tårtbit när man är barn?!
(Idag blir det dock lite "fusk". Jag har bakat en rulltårta som ska dekoreras med grädde och lite frukt:)
Kram Annica

4 kommentarer:

annette sa...

Hallå!
Vilken mysig födelsedagsmorgon Ni haft för Jonatan, för som Du säger inte kan man bli utan sådant firande även om Ni firat i helgen, såg så skönt lite nyvaken ut;)
Blir kanske tidig kväll för honom, för tänk att få sova i sängen med de nya lakanen, favoritlaget går ju inte av för "hackor" heller!

Kramen från //annette

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken härlig kille det är på biden. Klart han blev glad åt de fina presenterna. Här gillar också killarna Lucky Luke. Försöker skriva men har en katt i knät som tycker att jag ska gosa med henne istället.

Kram Ullis

Synnøve. sa...

Ett fyrfaldigt leve för den nybliven 6 åringen.
Hoppas han fick en fin dag.
Presenterna var det ialla fall inget fel på ser jag. Påslakan är en bra present.
Den tårtan till efterrätt var säkert god. Märkte du att jag var där och smakade en bit? Eller såg du inte att det fattades en kanske...
Det var jag....
Ha nu en riktig fin torsdag hos familjen skåpöstgöten :D
Kram Synne.

annette sa...

Du får vara avis,är tillåtet;)

Kramen //annette