tisdag 9 september 2008

Åh vilken härlig dag!

Imorse fick jag chans att ta en liten sovmorgon.
Jätteskönt!!!
Vid halv nio var jag framme vid Vidingsjö Motionscenter i Linköping där dagens kurstillfälle i utomhuspedagogik skulle genomföras.
Vi hade vädergudarna med oss och efter ett antal övningar och lekar där vi jobbade med naturen som redskap blev det både fika och lunch i den vackra naturen.
Fikan var medhavd men lunchen tillagade vi tillsammans.
Ekologiskt odlade grönsaker och marinerad kyckling blev till en delikat wok över glödbädden.
Och ett varsitt bröd bakade vi oxå.
Degen fick vi i början av dagen och den bar vi på oss i hopp om att den skulle jäsa bra av kroppsvärmen:)

Ett av momenten idag var att hitta en plats i skogen som man verkligen tyckte om.
Där skulle man sedan sitta en stund och bara vara.
Lät lite flummigt när våra ledare sa det men det var så otroligt skönt att sitta där utan måsten!
På bilden ser ni var jag fastnade...
I en liten skreva hade det bildats ett vattenblänk...
Och jag är ju otroligt förtjust i vatten:)
Efter en skön dag ute i naturen så är jag nu så där lagom trött - på ett skönt sätt.
Blev lite extra glad när jag kom hem och upptäckte att mitt paket från Ellos kommit.
Jag har beställt ett nytt lakan till sängen, för sådant behövs ju ibland men det jag längtade efter lite grann var de kuddfodral jag beställt som jag trodde skulle passa i vår höstdressade soffa.
Ja, soffan är en hederlig gammal Klippan (från IKEA) som jag byter överdrag på efter humör.
Under sommaren går den oftast i vitt men nu kände jag att det skulle kunna var mysigt med lite mörkare så det blev svart överdrag.
Tyvärr krånglade kameran...den gör det ibland och så blir det fula fläckar när blixten går i gång... men jag lånade en bild från www.ellos.se så att ni ska få se de nya kuddarna.
Nyss så läste jag en saga för min lillpalt.
Ikväll föll hans val på boken nedan:

Den boken är härlig och sonen somnar så gott:)

Det var nästan på vippen att jag somnade själv*fniss*
Det är ju så mysigt att ligga där och läsa...

Nu ska jag ta och titta in i några mysiga bloggar innan det är sovdags för mig.
Och så måste jag ju förstås slå in presenterna som mellansonen ska få imorgon bitti när vi sjunger för honom.
Släktkalaset var ju i lördags men det är imorgon han fyller 6.
Ha en skön kväll!
Kram Annica

5 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Vilklen härlig dag du haft. Gillar våra utedagar också så rogivande fast man är ute med alla barn och en massa saker som ska göras. Skönt att du har din lediga dag i morgon då när sonen fyller. Känns nästan som om jag har gjort klart min vecka redan då jag haft det jobbigast den här veckan idag. Vara lärare alla andra lärare på vårt område (4 skolor). Gick som tur var jättebra så det blir man ju också stärkt av.
ska försöka läsa runt lite till innan det blir sängen.

Kram Ullis

annette sa...

Tur med vädret måste jag ju säga att Ni haft med tanke på den senaste veckan, och så kul att få vara ute och sedan tillaga maten och baka brödet;)
Ja, att Du sitta och "glo" där det fanns vatten kunde jag räkna ut, så skönt att Du är "kedig" imorgon när Du Ni skall firar sonen på den riktiga födelsedagen!!
Och så kan krypa upp i soffhörnet och mysa med nya snygga kuddarna en liten stund senare?

Att sitta och "glo", älskar jag att göra, vill om jag skall resa med tåg eller flyg vara ute i god tid och bara sitta och "glo" på alla människor!

Ha nu en bra onsdag!

Kraaaaaaaaaaam//annette

Gårdsromantik sa...

Kul att dressa om soffan efter årstiderna!

Visst är det lätt hänt att man nickar till när man myxer med de små.

Kram Maud

Synnøve. sa...

En helt underbar dag kan jag tro.
Att du är galen i vatten vet jag. Så det förvånade mig inte att du satte dig just där....
Undrar hur du och Annette ska göra den dagen ni ses....
Den ena är stentokig och den är vattengalen....
Smärta säger jag bara.
Hur blev brödet när man burtit degen på sig hela dagen?
Det är jag mest nyfiken på.
Hoppas det blir skönsång nu då när sonen har dag. Hälsa och gratta.
Kram på dig i kylan.
Synne.

annette sa...

Du får vara avis,är tillåtet;)

Kramen //annette