onsdag 3 september 2008

Heej!

Idag fick jag inte mindre än två av denna fina award!
Superduperglad kan väl vara ett ord som beskriver min sinnestämning!
Tack snälla Synne & Ullis!!!

Denna award ska ges vidare till fyra bloggvänner som brukar följa min blogg och så till en ny bekantskap i bloggvärlden.
Som vanligt är det ruggigt svårt att välja ut så få då jag träffat på så otroligt många goa människor här i bloggarnas värld.
Men efter moget övervägande väljer jag iallafall att ge följande fyra awarden:

Annette Anesas bildblogg
Ullis Leva på landet
Camilla Living by Milla
Synne Blåbär och annat snadder

Motiveringen lyder: för att Ni är sådana störtsköna personligheter som livar upp mina dagar med Era härliga inlägg. Jag älskar att läsa era texter och titta på era bilder:)
Den nya bekantskapen blir såklart Annelie som gav mig skyddsängeln för några dagar sedan. Tack för att du skrev kommentaren så jag hittade in till dig och din härliga blogg:)

I kommentarslåddan låg idag även en uppmaning att titta in till Annette som hade en utmaning till mig.
Utmaningar är alltid roliga så visst...Why not?!
(att jag plågat dig med jordens längsta utmaning tidigare spelar inte alls in;)

Först kommer reglerna:


1. Svar på alla frågorna


2. Välj ut 4 personer som du vill utmana och be dem läsa din blogg


3. Låt personen som utmanat dig veta när du svarat på utmaningen





Nu till frågorna


1 Vilken mat äter du gärna och ofta? Lax och asiatiskt.

2 När du är på kalas är du den där personen som sitter eller hjälper du till? Jag är nog en som oftast hjälper till. Vill inte att värden/värdinnan ska slita ihjäl sig...! Men det beror ju lite på var man är på kalas förstås...


3 Var sitter du helst och bloggar? Hemma vid min egna dator! Ubuntun driver mig till vansinne (vår andra stationära...)

4 Köper du ofta Triss? Nej! Tror det är större sannolikhet att jag kan spara ihop pengarna än vinna dem...


5 Vilken stad eller vilket land har varit ditt bästa semesterminne? Oj, svår fråga... Det har ju blivit många härliga resor under åren! Svårt att välja ut bara en...men om jag måste så...tror det blir T:s (den oäkta maken) och min första resa tillsammans. Vi hade varit tillsammans ungefär ett halvår och åkte ner till Köpenhamn via Malmö och sedan vidare till Herning för att komma till Göteborg innan vi kom hem till Arlanda igen. Mysigt hade vi det... och roligt med för den delen. Vi besökte släkt och hann med inte mindre än tre nöjesfält på vår lilla korta semester.

6 Vilken TV-kanal tittar du mest på? Ingen. Här tittas på film! Hyrda, köpta eller lånade:)

Skickar utmaningen vidare till Ullis, Synne och Camilla här ovan. Och så måste det ju till en till... och det får bli Katta med bloggen
Rost och rosor

Kram till er alla!

Annica






5 kommentarer:

annette sa...

Ja, att jag följer Din blogg beror ju på att Du likaledes är en störtskön person som bjuder så enormt mycket på Dej själv, letar efter en riktigt låååååååååååååång utmaning att ge till Dej;)
Om inte annat så får jag väl knåpa ihop en egen!!
Varmt Tack Och stor Kram !

//annette

Mitt liv - Mina drömmar sa...

haha;)

Kraaaam

Living by Milla sa...

Åhh, tack för den fina utmärkelsen! Nu blev jag väldigt glad och stolt;)

Klart jag antar utmaningen, gillar själv att läsa andras.
P & K
Camilla

Synnøve. sa...

Afton i fågelsången.
Har nu läst och accepterat utmaningen.
Ska kopiera den och lägga in den i nästa blogg.
Ska snart jobba igen, suck....
Trött och vill sova, men inte före tolv.
Så du får ha en finemangkväll resten av den första onsdagen i september.
Kram mig.
Synne.

Ullis/Leva på landet sa...

Så nu kom den tillbaka igen,*s* Utmaningen var kort så den kan jag nog orka med. Tar det i helgen när troligen nästa inlägg kommer.

Kramis