måndag 8 september 2008

Åh så retligt!!

Imorgon åker jag inte till jobbet!
Nä, jag har nämligen glädjen att få ta lite sovmorgon eftersom jag ska på utbildning i morgon.
Utomhuspedagogik står på schemat och i morgon behandlas ämnet ledarskap.
Senare i september ska jag gå en dag till men då handlar det om kemi utomhus:)
Kemi är ju faktiskt min favorit!
I vår hall börjar det bli som jag vill ha det.
Tapeterna är så där rosiga som jag gillar och den gröna panelen är nu ett minne blott och ersatt med ljust grå färg istället.
Men så retligt att jag glömde min väggordsmall på jobbet!
Dem hade jag tänkt måla på onsdag när jag har min "lediga" dag.
I vår hall har vi lagt nytt golv.
Det blev så då vi var tvungna att riva upp bottenvåningens golv för att få bukt med det felkonstruerade avloppet.
Hela köket/vardagsrummet/hallen belades med ekparkett.
Ja förutom några kvadrat närmast ytterdörren då.
Där la vi svart klinker med härlig golvvärme som torkar upp allt slask efter de fyra barnen.
Spegelbyrån är ett riktigt fynd.
100 kronor gav jag för den i våras.

Den vita telefonbänken var tidigare träfärgad men fick smaka på penseln med vit färg.
Spegeln som hänger ovanför råkade ut för samma behandling.
Nu väntar även knoppbrädan på att få lite färg.
Grå ska den bli!
Kanske är det det jag får ägna mig åt på onsdag?!


Ja, idag var det lite Annica spekulerar över det hela, men det är smällar man får ta om man vågar sig in på denna blogg;)
Kram på er
Annica


5 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Åh vilken tur du har som har en så stor hall. Här är det supertrångt och alltid fulle med kläder och skor. Vill ha en större!!!!

Hoppas att det blir bra i morgon!
Kram

annette sa...

Så praktiskt Du fått till det i hallen, måste ju vara toppen att ha stor entrehall när Ni är så stor familj, samtidigt är den ju så ljus och väkommnande, spegelbyrån är ett fantastiskt fynd.
Skönt att Du får sova lite längre imorgon, skall bli kul att få höra vad Du lärt Dej för något om ledarskap då!
Kemi senare låter spännande;)
Ha det nu så bra imorgon, men var nu inte uppe och "slarva" hela
natten;) Säger jag som skall upp 04.45 och inte har några planer på sängen ännu;)

Kraaaaaaaaaam //annette

Synnøve. sa...

Godmorgon.
Så vitt och fint det blev hos dig. Stor skillnad måste jag säga.
Jag vill åxå fixa hemma när jag ser ditt resultat.
Skönt med sovmorgon för en gångs skull kan jag tro.
Njut nu av tisdagen. Det ska jag.
Kram mig.
Synne.

Mjuka sa...

Hallen ser jättemysig ut!! Stor och rymlig!!
Ha en härlig dag
kramkram M

annette sa...

Tack för det;) Inte en aning hade jag idag förrän jag kom till US imorse där alla på AK-mottagningen stod på "rad" och gratulerade imorse!

Tur med vädret har Du haft idag när Du haft utomhusaktivitet!

Kramen //annette