torsdag 2 augusti 2007

Stolar


Det får bli dagens ämne. Att jag snöat in på just detta idag beror på att jag suttit "poolvakt" medan mina tre söner plaskat omkring i vår pool. (Ja, ni vet en sådan där blå som alla har nu för tiden! Den är närmare metern hög och man behöver en stege för att komma i och ur den.) Stolen jag satt på var inte av den bekvämaste sorten och dessutom gjord av plast. I strålande sol är det inte skönt att sitta på en sådan stol, man kan riktigt känna hur svettigt det blir med plasten mot ryggen. Dessutom är de ganska fula! Det håller nog många med mig om som har sett en sådan...

Nej, då finns det betydligt snyggare stolar. Stolar som är mysiga, sköna, trendiga, vackra, färglada, stilrena... Eller vad man nu är ute efter...

Våra plaststolar är två till antalet och de har hängt med i många herrans år. I början fanns det snygga dynor till. Nu står de bara där och ser trista ut. Men visst är de praktiska! De behöver inget direkt underhåll och mår inte dåligt av att stå ute i ur och skur. Och stapelbara är de oxå.

Men jag drömmer om en storvinst på Lotto (fastän jag inte spelar) så jag utan att behöva skämmas kan köpa de där ursnygga trämöblerna i vitt som jag dreglat efter så länge.

Nej, den där vinsten på Lotto kommer aldrig hända så jag får försöka muntra upp mig med något annat som gör mig glad...

Så här till vänster kommer en ljusstake/lykte-kavalkad... Det är ett urval av dem jag har framme just nu. Scrolla på!*ler*

Kram Annica

ö



Inga kommentarer: