fredag 3 augusti 2007

Äntligen...


...har jag en Marimekko-skål i min ägo. Jag har sett den i olika inredningsreportage vid säkert miljontals tillfällen och blivit så förtjust i den.

Den finns ju i en uppsjö vackra färger men mitt val blev ändå den blå som jag förälskade mig i från början. (Vad är det med mig och blått egentligen??!) Kanske blir det en till någon gång i framtiden?!

Anledningen till att den äntligen blev min var för att jag och familjen var på en utflykt till Vingåkers Factory Outlet idag för att shoppa lite tröjor till sambon. Vad varken jag eller sambon visste var att där fanns fabriksförsäljning av sådant som jag tycker är kul oxå... Hade T vetat om det hade han nog inte åkt dit...Hihi... förutom diverse tröjor till T kom vi oxå hem med min skål, ett par skor till mig, samt tre "burkar" från Höganäs. Burkarna var riktiga fynd vill jag lova. Pröjsade bara 29:50 per st. Naturligtvis är de i min favoritfärg...

Kan gott tänka mig att följa med dit igen om T skulle få för sig att han vill shoppa mer kläder. Inte för att jag behöver fler fat, burkar eller ljuslyktor egentligen men jag älskar ju att omge mig med vackra, roliga eller originella saker. Det största problemet, som jag ser det, är att jag inte har någonstans att göra av nyinköpen snart. (Hmmm...Undrar om T har något emot att jag bygger om en del av garaget till lull-lullförvaring???! Det är ju ändå över 80 kvadrat stort och så många bilar har vi ju inte....)

Dags att lägga upp bilderna och ta sig en paus i soffan!

Kram Annica
ö


Inga kommentarer: