söndag 26 augusti 2007

Ibland blir det inte som man tänkt sig


Mobiltelefonen ringde men det var ingen där när jag svarade. Irriterande eftersom jag lagade mat och fingrarna var alldeles kladdiga av den feta laxen jag stod och skar i tärningar. Strax därpå ringde det i hemtelefonen istället. Jag lät någon annan i familjen svara...

I andra änden av tråden befann sig en gammal vän som vi inte träffat på fem år eller något sådant. Ville komma förbi och säga hej, han var på resande fot... (ja det är så hos oss, vi flyttade från Sthlms-området och vips så umgicks man inte längre med folk från förr)

Självklart var han välkommen men som vanligt blev det lite panik, var tvungna att röja lite så att det såg hyfsat respektabelt ut. Och så slänga ihop en kladdkaka. För inte vill man verka ogästvänlig inte!

Det var jättekul att se honom. Och att träffa den nya flickvännen, även om nu inte hon fick komma till tals så mycket. (a lot of catching up- to do...)

Men det blev som det blev med dagens planer. Inget blev gjort...hehe Hade ingen större tilltro till att något SKULLE bli gjort egentligen men man hoppas ju in i det sista. För här finns massor av påbörjade projekt som behöver avslutas!

Kan iallafall stolt säga att jag igår fick ett ryck och målade fönsterfodren utanför köket. Så något vettigt har jag iallafall gjort i helgen...

Idag har turen kommit till småsönernas rum. I det rummet har vi inte gjort någonting ännu, mer än att möblera så att det finns så mycket golvyta som möjligt. Som de flesta andra småkillar (och även stora killar och gubbar med) äääääälskar våra små :bilar. Det leks med bilar överallt i huset. Tänkte att det kan bli ett tema i rummet. Än så länge har jag hittat krukor, gardiner, påslakan och en lampa med bilar. Kul! Men jag skulle så gärna vilja måla om rummet oxå...

Lägger upp lite bilder på hur det ser ut i rummet nu. Har du något tips på någon fin eller rolig tapet eller något annat kul som passar ett par killar på 3 och 5 så är jag tacksam för dessa!

Kram Annica
ö


1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan vännen!
Blev förtjust i biltäcket, men misstänker att den är från förra säsången?!?!? Var det längesedan du köpte lilla ikea fotöljen? Kollade sist jag var där men kunde inte hitta den. Hoppas annars att allt är bra med er, vi själva har dragit på oss första dagis förkyldningen. Hmm, lagom tills semestern på lördag:o(
Kramisar Thessan