lördag 1 september 2007

Typiskt!


Så var skola och dagis igång ordentligt igen. Och med skol- och dagisstarten brukar den alltid komma. Den första höstförkylningen. Jag snorar och snörvlar och känner mig allmänt miserabel...

Dagen har ägnats åt städning av garaget.

Vi har ju sålt vårt älskade torp (Det var ett bra tag sedan ska kanske tilläggas...) och garaget är överfyllt av allt som jag vägrade göra mig av med trots att både sambo och svärfar suckade djupa suckar och svor några väl valda svordomar. (Dörrarna jag prompt skulle ha med mig står dock inte i garaget utan finns i jordkällaren tillsammans med några dörrar jag hittade i garaget när vi flyttade hit. Hihi)

Lägg sedan till all annan bråte som man inte har någon plats för- för självklart hamnar även detta i garaget tillsammans med vinterdäck, familjens cykelbestånd och vinterleksaker. För att inte tala om all sopsortering som väntar här för vidare transport till återvinningscentralen. Och högen med lister som ska sättas upp och plattorna som ska sättas upp i taket och på väggarna i garaget ligger oxå här och tronar...
Ja, jag tror nog ni förstått läget utan att jag behöver rabbla mer grejjer...

Är ganska nöjd med dagens prestation. Alla sopor är borta och fraktade till återvinning och returpunkt. Tror faktiskt vi kan få in båda bilarna i garaget... ( Men om Tobbe fått som han ville skulle nog en hel del till rykt oxå)

Tänkte att jag skulle lägga upp några bilder oxå. Det blev en liten känsloanstormning när jag började titta på bilderna. Gud vad jag saknar mitt lilla torp... Jag sitter faktiskt med tårar i ögonen. Det känns lite fånigt...

Kram Annica
ö


Inga kommentarer: