söndag 2 september 2007

Snörvel...



Jag mår iallafall bättre idag, känner mig inte alls lika hängig och det är ju positivt!!

Det visade sig att städningen av garaget var lite förgäves då bilskrället vägrade flytta sig en endaste millimeter...Men å andra sidan går det faktiskt att få in bilen den dag vi vill (och den oxå förstås) ...

Vi har inte legat på latsidan idag heller. Planerade redan i morse att åka in till Bauhaus och köpa klinker till vårt sovrum. Vi har en eldstad med insats som värmer skönt om vintern om det skulle bli strömavbrott (annars blir det lite väl varmt att elda i sovrummet om man ska lyckas sova i rummet). Spisen är idag delvis av tegel och framför den ligger det rödbrunt klinker. Om de plattorna tycker jag inte!! Funderar dessutom på att måla eller putsa spisen vit...

Kom dock inte iväg förrän på eftermiddagen eftersom jag lurade hit bror min för att skjuta in bilskrället i garaget. De två stora barnen fick stanna hemma och städa medan vi tog med oss småkillarna för lite shopping. Fick tag i svart klinker i storlek 20x20 som jag tror blir bra och dessutom lite tillbehör för att kunna lägga det. Passade samtidigt på att köpa hem mdf till en hylla som vi ska sätta på väggen i filmhörnan. I denna hylla ska vi få plats med den nya projektorn och allt tillbehör till den.

Killen som tränar tjejlaget med maken har bra sågutrustning så han fick hjälpa oss såga till bitarna i lagom storlek. Sedan hjälptes T & jag åt att förborra, limma och skruva ihop bitarna till en kub. Denna ska sedan målas vit.

Vi har oxå hunnit med att montera ner skötbordet. Ja,inte helt och hållet förstås. Men vi köpte ett sådant skötbord som man senare kunde använda som en hylla. Perfekt!!

Nu ska jag lägga mig om en kvart eller så... Jobb imorgon igen. Helgerna går alldeles för fort!

Kram Annica
ö

Inga kommentarer: