lördag 15 september 2007

Kalasdax-hela tiden





















Mina två serviser

Just nu är det kalasperiod. Kalasandet inleddes förra helgen då vi firade vår mellanson. Idag har vi varit på kalas hos min systerson som fyllt sju. Och nästa helg ska äldste sonen ha kalas i simhallen tillsammans med en kamrat.

Men det kalas som fyller mig just nu och ger mig lite huvudbry är det som ska gå av stapeln om några månader då jag fyller 35. (sambon fyller en månad innan mig men han har inga planer på något partajande då han ska åka till USA) Jag är väl i stort sett klar med gästlistan till min fest och funderar nu på meny och dukning.


Har tänkt ordna catering och letar just nu febrilt efter någon bra cateringfirma här i krokarna. Det tror jag löser sig... Men mitt stora huvudbry just nu är dukningen. Jag vill absolut inte ha papperstallrikar men då mina barn och min kära sambo konstant lyckas slå sönder min servis (ja, den är ju min på något sätt eftersom det är jag som önskat mig delarna till den, fick dem när jag fyllde 30) ser jag mig nödgad att ge mig ut på jakt efter en ny. Problemet är att det ska vara något som passar ihop med de andra sakerna jag har hemma i skåpet. Vårt kök har ju lite lantlig framtoning och jag vill att det ska hålla ett tag tidsmässigt så det får inte vara hypermodernt. (och med tanke på hur porslinet slås sönder här är det en fördel om det inte är dyrt- inte tal om något Rörstrand här inte)

Sist hittade jag tallrikar på ICA av alla ställen. Och servisen vi hade i torpet är inköpt på IKEA. Så om det finns något som matchar de båda serviserna vore det kanon!!! Tips emottages å det varmaste...

Kram Annica
ö

Inga kommentarer: