tisdag 31 augusti 2010

Bildbevis

Hej hopp i kvällningen.
Jag känner mig fortfarande lite hängig.
Lite febrig och ont i halsen har jag ... :(
Men det är ju inget man dör av så jag jobbar och står i.
*
Idag har varit en helt hysterisk dag.
Så det var skönt att landa hemma när arbetsdagen var slut!
*
I gårdagens inlägg skrev jag ju om att jag farit fram som värsta duracellkaninen i söndags.
Men igår blev det lite mer avslaget.
Jag kröp ner i sängen ett par timmar efter att jag serverat barnen middag.
Sedan blev det jobb i några timmar.
Idag tänker jag inte göra något mer än att hänga vid datorn och försöka lägga mig tidigt.
Men det vet man ju hur det brukar gå...
*
Tänkte dela med mig av några bilder på mitt omdekoreringsförsök.
*
Jag är inte helnöjd än, tycker det saknas lite saker men det faller nog på plats när jag piggnat till igen.
*
På lilla bordet placerade jag en kanna med blomster.
Brickan (som jag bara äääälskar) är köpt på antiken i backen medan de små blåvita förvaringsburkarna i porslin är loppisfynd:)
Tavelramarna är nyinköp från ICA Maxi.
REA såklart:)
Bilderna har jag köpt hos Viola och är akvarellkort som Lisa (Lisas torp) gjort.
Bordet är ett bord vi tagit över från svärpäronen men det härstammar från makens farföräldrar om jag inte minns fel.
*
Från det somrigt blommig blev det plötsligt färgskala vinter i köket...
*
De blå i helgen loppisfyndade vaserna hamnade i köksfönstret tillsammans med två av mina Marimekkoskålar:)
*
Och begievitrandiga gardiner...
*
Kanske lite väl lugnt och stillsamt...
*

Som tur var har jag lite turkosa saker som bryter av det snälla.
Både de vita och de turkosa ljuslyktorna är från Indiska (fyndade på rea för år sedan) medan fatet är från Matheus.
*
Dalahästarna är de jag köpte i Nusnäs i somras.
Jag ska färgsätta dem vid senare tillfälle.
*


Den lilla soffan har fortfarande sin vita skrud.
Helvita kuddar, samt randiga och blommiga dito känns enhetligt.
Och för att lysa upp lite: turkosa och blå filtar:)
*
Kram Annica

3 kommentarer:

annette sa...

Hur mår Du själv, totalt missat att Du haft feber och ont i halsen;(
Ja, nog for Du fram som en Duracellkanin i helgen, lika bra att köra när lusten finns, ibland försvinner den ju lika snabbt som den kom.
Som jag nog sagt tidigare så är Du en person som verkligen skall handla på loppis, för Du använder ju sakerna Du köper och får till det så snyggt.

Ha en bra fredag, för det är det ju imorgon!

Kraaam

Ullis/Leva på landet sa...

Mysigt du gör. Här är orken lika med 0 så att titta in på bloggarna är inte något som blir gjort speciellt ofta. Städa så skönt, behövs verkligen här. Måste muta sönerna så att de åtminstone dammsuger hela huset.
Kram Ullis

Synnøve. sa...

Goddagen i stugan.
Du är nog sjutton inte den enda som är dålig på att besöka andra ska jag säga. Jag är USEL!
Härligt du gjort på den där brickan.
Jag har ännu inte varit hemma i sommar. Tiden räcker ju sjutton inte till. Sen har gubben jobbat hela tiden och det är inte lätt att bara dra iväg då heller. Får se hur det blir nu när höstens ro sänker sig över bygd og by.

Hoppas du kryar på dig snart. Inget vidare med feber och förkylning.
kramen från nabolandet.
Synnöve.