måndag 2 augusti 2010

Bus och presenter

Idag har det varit en fullspäckad dag igen.
*
Vänner från USA är på besök "hemma" i Sverige och såklart måste de komma till oss på visit!
*
Femton kring matbordet hör ju inte till vanligheterna även om det händer någon gång ibland...
så blev det dock idag.
*
Efter mat, rundvandring i huset och lite lek åkte vi in till Norrköping för att barnen skulle få rasa av sig.
Vädret var lite halvdant och då gäller det att tänka ut alternativ.
Tilltaget blev uppskattat och barnen hoppade och skuttade medan vi vuxna satt och fikade (fast då och då tog vi oss en lov och spanade in vad barnen pysslade med, vi hade dock dotra med som var en utmärkt lekledare till både våra egna och de engelsktalande barnen:)
*
MellanJ försökte tämja en dinosaur
*
Värre gick det för A som höll på att slukas av en krokodil;)
*
*fniss*
*
Inga barn eller djur skadades som det brukar stå i eftertexten...
*ler*
*
Nu har gästerna återvänt till Eskilstuna för att umgås med släkten några dagar innan det bär hemåt USA igen.
*
Vi uppskattar såklart besöket och hoppas vi kan åka över och besöka dem framöver.
Vi måste bara vinna en ansenlig summa pengar på travet först;)
*
En person som kommit att betyda mycket för mig här i bloggvärlden är Ullis.
Hon har varit i krokarna i helgen och passade på att komma förbi och säga hej innan hon åkte hemåt Dalarna igen.
Med sig hade hon maken och sönerna och ett jättefint paket...
till mig
Gissa om jag blev glad över de fina presenterna som hon ju faktiskt gjort själv:)!!
*

Hjärtat har jag inte bestämt plats för än men den lilla etiketten med ordet ä l s k a d tryckt på hamnade omedelbums på mitt anslagshjärta:)

*

Besök i dagarna tre...

Nu ska jag ta och slänga mig i soffan och äta en chokladpralin eller två:)

*
Kram Annica

1 kommentar:

annette sa...

Fy sjutton säger jag om femton personer vid middagsbordet, vad hittar man på och bjuder på då som alla tycker om;)
Kul förstår jag att Du tyckte det var när Ullis kom på snabbvisit, är ju kul att ses även om det inte blir så lång stund!

Hoppas Du hämtat Dej efter gårdagen!

annette