lördag 7 augusti 2010

Gamla hederliga symaskinen...

Ja, det ska visst en gammal trortjänare till för att hålla mig nöjd och glad:)
* Idag trampade jag pedalen i botten och körde så det rykte;)
Oroa dig inte Annette...jag var så lätt på foten så
(oj, hur lät det där då*fniss*)
*
När det kreativa flödet bara dök upp så där som gubben i lådan var det bara att hänga med.
*
Inte en vimpel blev sydd men å andra sidan sydde jag en hel del annat som var bra mycket roligare att sy.
*
Började med en sak.
Fick inspiration till en annan sak.
Sydde en sådan sak och vips så kom det nya kreativa bilder i huvudet.
*
Bara att köra på alltså...
*

En hel hög med hjärtan blev det!

*


Och sådana här...eeeh...tygbitar...
*


Som till slut bland annat blev fodral som man kan förvara ljusen framme i eller som man kan duka lite trevligt med.
*
Bland annat ja...
för det blev armband oxå...
hur konstigt det än låter:)
*
Kram och hejsvejs
Annica

1 kommentar:

annette sa...

Ja, hur lät det där egentligen;-))


Trotjänare är det, köpte den begagnad för si så där 15 år sedan, rakt fram går det fort som sjutton, kasta fållar går oxå bra, sedan vet jag inte så mkt mer.
Inte ett dugg orolig, kör på Du behöver den vad jag vet just nu inte på ett bra tag!

Kraam

annette