söndag 26 juli 2009

Man skulle nästan kunna säga att det varit en hästhelg
På fredagen var vi iväg på trav och så var vi en sväng till Nusnäs på lördagen för inköp av Dalahästar.
Jag älskar ju Dalahästar och har en liten samling.
Min första kontakt med en Dalahäst fick jag när jag knappt kunde gå.
Den blå skönheten stod hemma hos min farmor och farfar och var stor nog att sitta på.
Den klippitikloppade jag omkring på kan jag lova:)
Min första egna häst, som inte alls var lika stor kanske jag ska tillägga, fick jag av mina farföräldrar när jag blev lite större.
Det var en klassiskt orange häst och den var perfekt både att leka med och att ha som prydnad.
Genom åren har det blivit några stycken hästar.
Barnen har fått varsin och så har jag fyllt på med några till mig själv oxå.
Vid ett tillfälle, tror det var förra sommaren, fyndade jag faktiskt en pytteliten på loppis oxå:)
I år blev det ingen klassiskt orange eller blå utan min lilla samling fick sig två nya kulörer till livs.



Japp, det var här de inhandlades:)




En rosa skönhet
&
en vit med mina älsklingsfärger!
Visst är de fina?!!
Kram Annica

1 kommentar:

annette sa...

Så söta Dina nya "hästar" var, gillar dom mycket med lite annorlunda färger, vann Du ngt på travet??
Kram //annette