fredag 3 juli 2009

Hej och välkommen åter

Idag har solen lyst, regnet fallit, åskan mullrat och värmen värmt:)
På det hela taget har dagen varit bra även om vi kunnat klara oss utan regnskuren som kom...

Idag blev det en mysig utflykt för familjen.
Egentligen skulle vi fått sällskap men den andra familjen hoppade av då de inte trodde på vädret.
Vi fick iallafall några härliga timmar på en nästan folktom badplats där barnen och maken plaskade och lekte.
Efter fikat roade sig barnen med att jaga fisk*ler*

Dottern kläckte en idé som maken nappade på.
Hon föreslog nämligen att vi skulle ta en sväng till Vingåker för att kolla på kläder.
Maken som alltid behöver nya pikétröjar nappade som sagt.
Själv klappade jag händerna i smyg då jag insåg att jag ju kunde gå in på Iittala-butiken:)

Förutom att både maken, mellansonen och dottern blev ekiperade så hittade jag några fina billiga kort, en kapsylöppnare och såklart en Marimekkaskål.
Vilken färg får ni ge er till tåls med att se för jag har nämligen inte fotat den än:)

Nog om dagen och rask övergång till den utlovade fortsättningen på bilder från Gotland.
Här kommer tredje delen:
Dag 3 valde vi att åka ner mot Hoburgen som ju ligger längst ner på ön.
Det var en härligt solig dag och vi valde att åka den vackra kustvägen för att komma till Hoburgsgubben.
Utsikten var så hänförande vacker att vi inte kunde låta bli att stanna på vägen och avnjuta utsikt och lite fika:)
Gubben himself var sig ganska lik trots att det säkert var 20 år sedan jag hälsade på sist*fniss*






Som jag tidigare skrivit är Gotlands växter mig kära.
Den röda vallmon.
Den blå blåklinten.
Och så de andra för ön typiska växterna.

Jag gjorde ett litet collage med av de växter jag fotade under "Hoburgsdagen".

I tidigare inlägg har jag ju lovat att redovisa mina shoppingfynd från Gotlandssemestern.

Om någon nu trodde att jag inte handlade några ljuslyktor så hade ni FEL. (men min gissning är att ni gissade rätt hela bunten.)

Fem stycken ljuslyktor bidde det för en femma stycket.


På Fårö lyckades jag fa tag i denna kaffekvarn på en loppis.
30 kronor kostade den mig och det fick det vara värt.
Kanske målar jag om den, kanske får den se ut som den gör nu...


Hemma hade jag en liten bricka med sockerskål och mjölkkanna.
En precis likadan bricka med kanna och skål i litet annat snitt fyndades för en tia.
Japp, det var shoppingen det!
Nästa gång får ni följa med på en ny liten tripp:)
Kram Annica

2 kommentarer:

annette sa...

Innan jag återvände hit till Gotland så var jag tillbaks till Italien en stund och njöt, tänkte på detta med att åka båt, måste ju ha varit en fantastisk upplevelse i sig bara den resan!
Och nu har jag klickat och njutit av Gotland och Dina vackra bilder, mkt vackert tagna där man verkligen får så skön känsla av detta vackra landskap.
Och så lite nya ljuslyktor, men Du den färgen? Har jag aldrig sett hos Dej tidigare;)))
Fynd har Du verkligen gjort vad gäller kaffekvarnen som var så fin, och visst kan man behöva två set för socker och grädde om man har många gäster;))

Ha det så bra nu i helgen i stora staden och kalas!

Kramar!

annette

Ullis/Leva på landet sa...

Så mycket fint du hittade. Ljuslyktor i den färgen finns det väl inte en enda hemma hos dig tidigare *S*. Underbara bilder från Gotland. Blir ju bara mer och mer sugen på att åka dit. Vi hade åska i går kväll en sväng men idag har det varit fint igen.

Helgkramar Ullis