fredag 7 november 2008

Hejsan hoppsan i kvällningen

Här kommer ett kort inlägg från lilla mig...
Här händer inte så mycket, jag har ju varit hemma idag med.
Har lite svårt att sova så det blir inte många timmars sömn.
Har iallafall ätit penicillin i tre dygn nu och det börjar kännas lite bättre i munnen.
Tvätt och disk är vad jag tagit hand om idag.
Annars är jag inte direkt på hugget.
Min oäkta make lurade iallafall med mig till affären för lite shopping av fredagsmys till barnen.
Jag lyckades då få med mig en liten blomma hem.
Det är ju lite trist ute nu...
så en röd-grön sak piggar ju upp i allt det gråa och dimmiga:)

När jag köpte blomman kom jag att tänka på att jag måste köpa lite fler växter.
Och önska mig några när jag fyller år.
Ja, det är ju en månad kvar men ändå...
Farmor brukar ge mig fina blommor när jag fyller.
Amaryllis:)
Det är en riktig favorit.
Den brukar blomma precis lagom till julafton.
Den söta sockerburken här ovan fyndade jag på loppis i somras.
I den funderar jag på att sätta en vit amaryllis...
Vad tror ni om det?:)
Ha en härlig helg
Kram Annica


4 kommentarer:

annette sa...

Ny dag, nya krafter skall börja med att åka och tvätta bilen, sedan ta en lååååååååååååååång, promenad så hjärnan blir rensad, därefter åka till plantagen bl.a och köpa billiga rosor, står att det är till Fars Dag i annonsen men jag skall köpa till mej själv;)
Undrar vad Du målade för något igår?

Kramen och ha en skön lördag!

//annette

Elzie sa...

Vad skönt att penicillinet börjar verka. Är jobbigt att inte vara pigg.
Härlig blomma du köpt dig. Ja, skulle behöva några nya här hemma också men det får anstå ett tag. Tänkte jag skulle ha några azaleor för den blomman tål jag!
Ha en skön helg.
Kram Elzie

Synnøve. sa...

Mozza mozza på dig.
Här sitter jag hostar och läsr bloggar, jobbar och bakar.
Byter handdukar på golvet, för vi har lekegae vid ett element.
Himmla kul haha....
Vår stackars hyresvärd låg där i torsdags och skulle byta ett vred. Så efter det har det läckt mer eller mindre hela tiden.
Men du droppar det bara.
Fin din blomma var tycker jag.
Vad är det för sort?

En vit amamrylis i en sockerbytta, tja varför inte....
Det blir jättefint.
Nu ska jag baka ut mitt matbröd.
Ha det bäst och hoppas pencilinet hjälper.
Kramen Synne.

Ullis/Leva på landet sa...

Skönt att du börjar att bli lite bättre. Om den blommar lagom till jul betyder det att du fyller år ganska snart eller så där i början av december. Har jag rätt eller? Är så nöjd för nu är gardinerna klara och på plats. Har också röjt efter alla klagomål av äldsta sonen som tyckte att köket såg ut som ett bombnedslag i morse. Det gick så långt att han plockade undan en hel del samt bäddat min och makens sängar för att det även skulle blöi snyggt i sovrummet. Ska nog låta bli att röja lite dåp och då så får vi se vad som händer. *s*.

Ha det bra!
Kram Ullis