söndag 23 november 2008

Födelsedagskalasande

Här har nu kalasats i dagarna två.
Vår minsting fyller fyra på tisdag och självklart kom släkten på kalas.
Kusinerna E & L med föräldrar samt mina farföräldrar och barnens dito kom för att fira lilltrollet som faktiskt är yngst i kusinskaran.
Tårtan hade han planerat själv vad det skulle vara i och på, så det var bara att följa hans instruktioner.
Inuti jordgubbssylt blandat med grädde samt tårtbotten och marängbotten.
Uppepå mandariner och bananer samt godisbilar.
Se- han äääälskar bilar nämligen.
I paketen fick han bland annat bilar och kläder med bilar på:)
Gissa om han var nöjd!?!

Även de andra barnen fick lite småpresenter och jag som älskar ljuslyktor kan ju inte låta bli att visa denna söta lykta som dottern fick av sina farföräldrar:)


Själv fick jag en kruka med min favoritblomma (vintertid) Amaryllis.
Jag älskar verkligen de stora blommorna i varmaste rött och vitaste vitt!

Efter tårtkalas och sedan middag var diskberget stort men vad gör väl det när vi hade attans trevligt!
Jag är såklart lite extra glad att mina farföräldrar orkade åka med oxå.
Det är ju en bra bit hit från Stockholm och de är ju ändå inte purunga längre.
Farfar har redan passerat 80 och Farmor fyller 80 i mars.

Lillplutten var definitivt nöjd med sin dag och somnade fullt påklädd i min famn när gästerna gått.
Utslagen är nog ordet;)

I går kväll kom vi på att vi glömt att köpa hem bröd i villervallan på affären.
Men när man har så duktiga barn som våra är det inte hela världen.
Dottern bakade med hjälp av den blivande fyraåringen scones till frukosten.
Gott med en kopp te och nygräddade scones med lite smör och en ostbit!
Då det blev en sen frukost så hann jag bara hoppa in i duschen och sedan klä på mig innan det var dags att åka till stan.
Medan maken åkte på ett möte och tog småkillarna med sig åkte jag mol allena till ToysR´US för lite födelsedagspresentshopping och julklappstittande.
En del saker blev det som fick följa med hem för att ges bort i paket till jul.
Hittade oxå perfekta presenter till LillaJ:S födelsedag.
Och visst hann jag med lite annan shopping oxå!
Bland annat fyndades två olika vaxdukar till fyndpris(jag som letat ett helt år utan att hitta någon jag gillar...och så hittar jag TVÅ på samma gång. Ibland ska man ha tur!!!)
En fin hängare hittade jag med och så blev det en ljuslykta oxå...
Ja, det börjar visst bli så att jag inte kan lämna mitt hem utan att komma hem utan en ljuslykta*fniss*
Jag försökte ståndaktigt att inte köpa någon fastän de skrek efter mig.
Först stod jag emot två ljuvliga sötnosar i silver på en inredningsbutik och sedan klarade jag av att ställa ifrån mig två turkosa realjuslyktor på MIO...
Jag vände dem ryggen och stod öga mot öga med en stor härlig glaslykta för en tjuga....ajdå...
Såklart den fick följa med hem!
Jag berättade för T hur duktig jag varit fram till jag såg denna lykta.
Visst tycker han jag har många nu men vad sjutton en till för en tjuga var inte hela världen!
Tyvärr har inte batteriladdaren dykt upp än så ni får vänta med att se nyinköpen...

Berättade ju om den hemlige pysslaren här hos oss...
Nu vet jag att det är både dottern och minstingen som dekorerar om här.
Just nu ser det så här härligt glittrigt ut:)
Ha en skön vecka!
Kram Annica




4 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så fin ljusbrickan blev. Visst är det kul när barnen fixar saker som små överraskningar. Så synd att sladden till laddaren inte kommit fram. Om du köper en ny kommer du säkert att hitta den andra, *S*.

Kramar Ullis

Synnøve. sa...

Så du har avslöjat den hemmlige pysslaren nu. Så var det två....
Vad månde bliva av dessa som redan i så unga år tar efter sin mor.....
Ljuslyktor är fina. Men vart ska man ha alla? Så går det ju år så många värmeljus....
Jag gör av med ca 50 värmeljus om dagen om jag har alla tända hehe....
Nu köper jag storpack då, 100 i varje för ca 20 kr. men ialla fall....
Skulle vilja smyga runt i ditt hus och se hur det ser ut med alla ljuslyktor tända.
Kramen från mig här.
Synne.

annette sa...

Så härligt med födelsedagsfirande, och tur Du kan fota med mobilen, för attans så besviken jag skulle bli om jag inte fick se något från "lillputtens" födelsedag.
Tårtan tycker jag var fin, och det lät väldigt gott med vad lille J önskat den skulle bestå av.
Och så hann Du trots all disk med att shoppa, och Du var JÄTTEDUKTIG Annica som stod emot alla ljuslyktor utom en;)
Undrar om något av Dina barn också blir ljusoman, i alla fall verkar ju ett par stycken tycka om att pynta och göra det fint!

Gick resan till jobbet bra imorse, själv kom jag bara 10 min senare än vanligt!

Stora Kramen och ha en bra fortsättning på veckan!

annette

annette sa...

Då blir det ju övertid även för Dej, men obetald sådan!!

Tror Du vi blir "pigga" någon gång mer innan våren? Känns inte så just nu!

Kramen //annette