onsdag 26 november 2008

En hektiskt onsdag...



Idag hade jag huvudvärken med mig när jag vaknade igen.

Den är ganska envis måste jag säga!
Men jag är van...den har varit med mig sedan barnsben...
Fast jag skulle helst bli av med den för all framtid!
Som tur hade jag ju min "lediga" dag då jag inte är beroende av att passa några tider.
Det var bara att krypa ner i sängen igen och dra täcket över huvudet.
Vid 10 klev jag ur sängen och tassade ner i köket för att ta mig en kopp te.
Där satt redan maken som varit uppe längre än tuppen och dessutom levererat alla barn till sina respektive dagis och skolor.
Han jobbar mycket nu, min oäkta hälft- någonstans mellan 60 och 70 timmar i veckan.
Det ska bli skönt när det projekt han leder just nu är över så att vi får återgå till det normala!
Just idag jobbade han hemifrån men det betydde ju inte att han hade tid att prata med mig.
Nä, han satt där med telefonluren klistrad vid örat samtidigt som han knappade på datorn.
Själv mös jag av att ha honom hemma iallafall och tog min mugg med te och min smörgås och en inredningstidning som jag nästan glömt bort att jag fått i lådan.
Kändes dölyxigt:)
Den senaste veckan har jag känt mig lite bortskämd.
Mina farföräldrar samt min syster med familj var ju här i helgen och det är sådant som får mig att må bra.
Men sedan fylldes mitt måbra-batteri med ännu mer energi då jag fått flera awarder.
Den senaste i raden fick jag av den kära Synne som bodde här i krokarna, innan jag flyttade hit, men nu bor i Norge tillsammans med sin make.
Synne är en underbar människa som visar massor med härliga foton i sin blogg.
Har du inte varit in där tycker jag du ska avlägga visit!
Tack allra käraste Synne!


Som om jag inte var bortskämd nog så hade jag även turen att vinna ett litet trötstpris hos Eva i hennes utlottning.
Hmm... Litet tröstpris ja... så litet var det ju inte...!
Förutom det söta kortet fick jag oxå ett örngott som Eva själv sytt.
Jag tycker att det är helt fantastiskt sött!
Tack snälla Eva!
Imorgon är det jobb igen.
Ska bli kul!
Min kollega M är tillbaka efter en skön solsemester samt några dagars kurs...
Hmm just ja...någon undrade ju om dagen varit lugn och skön.
Jodå visst var den det.
Fram till klockan halv tre ungefär.
Sedan begav jag mig till BVC med lillsorken för fyraårskontroll och därefter bar det in till stan för hela familjen.
Det skulle handlas vinterkängor till två av barnen och så behövde jag själv en ny vinterjacka.
Det tog ett tag att hitta rätt saker och efter dess blev det en sväng till matbutiken oxå där vi shoppade lite saker till sonens kalas som går av stapeln i helgen.
Godis till fiskdammen måste man ju ha när det är kalas.
Den oäkta maken rymmer dock fältet i helgen och tar sig till England.
Där ska drickas öl och tittas på fotboll!
Kram på er
Annica

3 kommentarer:

Synnøve. sa...

Kan tro det var en skön dag du hade. Synd bara att huvudvärken ställer till det.
utmärkelsen har du förtjänat ska du veta.
Håller på mina skåpsöstgötar vet du fniss....
Så maken försvinner over seas i helgen.... Så du blir ensam med kalas och mys.
Det fixar du.
Har snön försvunnit än då?
Här är det 1,5 plus. Vill ha lite snö.
Ha en fin kväll nu, om du inte redan lagt dig.
Bamsekramen Synne.

Ullis/Leva på landet sa...

Låter i alla fall som om du fått en bra start på dagen, även om det blev mer fullt upp på slutet av dagen. Tänke få en myskväll med maken å tu man hand i morgon kväll. Det är genrep på julshowen de ska ha på hotellet där han jobbar. Så det blir julbord och show bara vi två. Får ju köra förstås men det splear ju ingen roll när man ska upp och jobba dagen efter.

Kram Ullis

annette sa...

Jäkla huvudvärk Du har,hoppas den ovännen gett sig av idag när Du jobbat.
Förstår det var trevligt att i alla fall se den oäkta i hemmet kan ju inte bli många timmar per vecka annars, och lite shopping blev det av nyttosaker, vi får förhoppningsvis tillbaka snön så det blir vackert och lite kallt igen.
Starten på min dag idag vet Du, somnade om och vaknade inte förrän vid ett-tiden, vet aldrig att det hänt.
Är nog mer slut än jag förstår, inte fått behålla så mycket mat senaste tiden heller, försvinner lika snabbt som jag stoppar in i munnen, vet sedan förr att det är ett tecken på för mycket mental påfrestning.
Låter så trevligt med barnkalas, fiskdamm tycker jag är kul än idag, fast bäst tycker jag om att stå bakom och sätta dit spännande saker på spöt....
Grattis till Award och enormt fint tröstpris, tycker det var väldigt fint.

Ha nu en skön torsdagskväll!

Kramen //annette