torsdag 20 november 2008

Ojdå...

Tåget ankom Linköping i tid och jag tog min vana trogen en tidning och gick in mot vänthallen för att läsa den i väntan på bussen.
Men det såg lite konstigt ut...
Alla rutor var immiga som bara tusan och då jag stack in huvudet i byggnaden kunde jag konstatera att Linköping Station invaderats av ...ja inte gröna små gubbar utan snarare stora svartklädda män.
Flera stycken kunde man se i vänthallen.
Kanske ser det ut som de tvättar golvet men nejdå...
Ett rör i ovanvåningen hade enligt ryktesuppgift brakat sönder och hela vänthallens golv låg under vatten när jag kom dit.
Och då hade killarna varit igång och försökt få bort vattnet ett tag om jag förstod det hela rätt.
De hade fullt sjå att få bort vattnet och slet ner takplatta efter takplatta.
Ja, det var en spännande morgon i Linköping det!
Resten av dagen var inte liiiika spännande men har rullat på.
Hem kom jag som vanligt i mörker och nu är maten lagad och nerslunken i magen på hela familjen.
Ikväll blir det nog tidig sänggång tror jag.
Är lite trött och huvudvärken hänger med fortfarande.
Har en liten förkylning i kroppen...
SÅ det ska bli skönt med helg i morgon!
Lördag ska vi kalasa igen.
Lillplutten fyller fyra den kommande veckan och nu i helgen kommer några nära och kära för att fira födelsedagskillen.
Så det blir till att baka tårta och fixa lite kakor från affärn.
Ha en skön kväll!
Kram Annica





5 kommentarer:

annette sa...

Vad har Du råkat för idag;)

Kramen //annette

annette sa...

Helt klart annorlunda morgon, blir ingen billig affär!
Ja, Du detta att lämna hemmet i mörker och komma hem i mörker är botten, men det är som sagt snart helg, och då får vi försöka njuta av både trevligheter ocgh dagsljus!

Kramelikram!
//annette

Ullis/Leva på landet sa...

Det var en rejäl läcka. Så kul med lite kalas. Tänk att de blir så stora. Ska vila hela helgen. Har fått en blödning i ögat. Antagligen för mycket jobb, så då måste man ju ta igen det i helgen.

Kram Ullis

annette sa...

Du får sätta eld i baken på familjen, är ju hela familjen som får främmande imorgon, inte bara Du!
Älskar att "busa" så man vet aldrig vad som händer när jag vaknar för tidigt en morgon;)

Hoppas det blir en bra dag imorgon, tänd inte så många vanliga lampor utan bara ljuslyktor så ser inte gästerna hur det ser ut;)

Stora Bamsekramen //annette

Synnøve. sa...

Hej på dig.
Hoppas du sover nu.
Det borde jag med göra, men inte förren klockan 6.
Vilken läcka!
Hoppas de fann ut vart röret sprungit läck. Det blir en kostbar affär för SJ det där.

Hoppas din huvudvärk gått över tills du skälla istånd kallas.
Sliter med samma huvudvärk som igår morse här. Den vill INTE ge sig.
Ha nu en god natt.
Kramen i kylan.
Synne.