fredag 2 juli 2010

Lite arbete och lite lättja

Ännu en dag med strålande sol.
Det tackar jag för!
Jag kan inte låta bli att lapa i mig solenergi och njuter i fulla drag till skillnad från en del gnällspikar som redan tröttnat på solen "för då får man ju inget gjort inomhus".
*suck*
Aldrig är folk nöjda...
* Förutom att ligga i solstolen och ta mig ett dopp i poolen har jag slitit lite i den gassande solen vilket resulterat i lite rodnande axlar.
*
När min kära vän Annette var här på besök med sin jordgubbspaj;) så informerade jag henne om min plan att lägga sten runt rabatten.
Jag har velat lite kring vilken typ av kantsten jag vill ha men så slog det mig att just här passar nog gamla hederliga naturstenar bäst.
Och som av en händelse så hade jag ju ett "helt stenröse" med stenar i lagom storlek.
Och idag släpade jag ett gäng stenar till rabatten för att testa om det var rätt tänkt.
Och se, det var det!
*
Nu ska jag bara fixa till gräskanterna lite innan jag kan lägga stenen på plats.
Men det får vänta till en annan dag.
*
Tänkte jag skulle bjuda på en altanbild ur en lite annan vinkel än ni är vana att se.
Jag fick ställa mig i syrenen för att få till den:)
*
Det är alltså här det händer sommartid i vårt hushåll:)
*
Idag tog maken och jag tag i städningen av köksgolvet.
Nu är det så rent och snyggt!
Ända till i morgon antagligen för då springs det in och ut till pool och gräsmatta igen:)
*
Kram och ha en härlig helg
Annica

1 kommentar:

annette sa...

Här gnälls det inte, bara njuter och både Du och jag har ju bevisat att det visst går att även utföra en hel del även om solen värmer underbart skönt.
Det är ju bara att anpassa sig, slita lite och svalka av sig mellan varven, no problems;)
Blev jättefint med stenarna från "högen", kul att ta tillvara på det som finns omkring oss.

Härlig lite annan bild från Ert paradis med den härliga altanen, och Ni vet ju i alla fall att golvet var rent natten mellan fredag/lördag;)

Ha ännu en underbar dag!

Kramar

annette