måndag 19 juli 2010

Good evening

Ännu en semesterdag kan snart läggas till handlingarna.
En dag då vi slöat en del men även fixat lite smådutt då maken helt plötsligt fick lite energi.
Några lister hamnade på rätt plats under köksfönstren och vips så var även altanstupröret på plats...
*
Mirakel sker...
*fniss*
*
I förra inlägget utlovades fler bilder från vår Hälsinglandsemester och de kommer här... Vi åkte till några vidunderligt vackra platser som jag och min kamera inte kan göra rättvisa...
men
jag visar några bilder ändå...
*
Bilden ovan är tagen i Myggträsk så det blev bara en bild...
*
Det var här man kunde vada/simma över till en enorm sandstrand men det var för strömt för oss att ta oss över med barnen.
*
På nästa ställe blev det desto fler bilder tagna.
Ni får bara se några stycken;)
*
När man tagit sig ner för en stor sandslänt (det fanns trappa oxå men det är ju inte lika roligt) kom man ner till vattnet.
*
Där fanns en grillplats och strax vid sidan om den en liten spång över.
*


Jag fotade ganska många bilder på de gamla träpelarna...
Tycker det är vackert med slitage:)
*
På den sida vi var från början var det lugnt vatten.
Men på andra sidan var det strömt.
Kul motpoler!
*
*

*
Jag strosade runt en hel del och försökte hitta bra vinklar...
*


*
*

*

Här ser ni det lugna och det stridiga vattnet på samma bild.
Lite läckert tycker jag nog att det är:)
*

Perfekt med ett bord med utsikt att slå sig ner vid och äta lite lunch.
*
Det smakade toppen, men det gör väl mat nästan alltid utomhus om sommaren:)
*
Kram Annica

2 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Härliga bilder. Men vad hade hänt med T idag då? Jag undrar vad det var för något i hans frukost eftersom allt det där blev gjort:)
Kram Ullis

annette sa...

Missat Ditt förra inlägg, men nu har jag läst och njutit både av text och bilder, det är så vackert uppåt till i landet och väldigt mysigt med det lugna och forsande vattnet sida vid sida.
Här jobbas det igen och vad jag känner inför det behåller jag för mej själv.

Ha det så bra!

Kraam