söndag 18 juli 2010

Håtvåoo

Sommar och sol
Ja, de orden är ju för mig lite synonyma med vatten.
Och vatten är jag ju ofantligt förtjust i att vara vid/i och att plåta:)
*
Vissa vyer kan man bara inte motstå att lyfta kameran för att föreviga.
Som denna som jag fotograferade när vi var uppåt Byn i veckan.
Vi hade en ruskig tur med vädret dessa dagar för det var lite ostadigt på sina håll...
men av någon anledning så verkade ovädret ta sig förbi oss så där lite vid sidan av.
*
Bilden ovanför och de två som kommer härnäst är tagna mitt på ljusa dagen,
men det var vid det enda tillfälle som vi hamnade mitt i en regnskur, så det ser ut som vi tagit oss ett kvällsdopp.
*
*

*

Dag tre i Edsbyn packade vi med oss lunchmatsäck och gav oss ut med bilarna.
Vår värd H guidade oss runt till olika läckra miljöer.
Efter att ha slagits med myggen i Frostkilen - en superläcker badplats som man kunde vada över till/simma över till men som vi ratade för att det var för strömt för att ta sig över med de minsta denna dag, tog vi oss till en annans strand i närheten där vi oxå fick slåss med mygg.
(Av naturlig orsak är omdöpt till Myggträsk av oss)
*
Vi tog oss sedan vidare för att titta på en plats som H sa var vidunderligt vacker.
Och jag kan inte annat än hålla med...
Ja, ni ser ju en sneakpeak här ovan men jag tänkte visa fler bilder i ett senare inlägg:)
*
För att barnen skulle få bada utan att vi vuxna skulle behöva oroa oss åkte vi till en "riktig" badplats med brygga.
*
Det gillades skarpt av alla.
Och oj vad varmt och skönt det var i vattnet!
*
På hemväg från Edsbyn passerade vi igenom Dalarna för att till slut slå upp vårt tält i våra "gamla hemtrakter".
Ja, vi har ju aldrig bott permanent i Örebro men under några år hade vi ett torp i de krokarna:)
*
På Gustavsviks camping bodde vi en natt och såklart passade vi på att utnyttja badpoolerna och åka lite vattenrutsch:)
På hemvägen åkte vi förbi vårt gamla torp och hälsade på våra gamla grannar:)
Det var tre år sedan vi sågs sist allesammans men det var som om barnen inte varit ifrån varandra...
sån vänskap är härlig!
*
I går eftermiddag var vi hembjudna på grillning och poolbad hos kompisar här i krokarna.
*
Även detta vattenhål var uppskattat och barnen ville inte ens komma upp fastän vi lockade med glass och jordgubbar
*fniss*
*
Vi hade en superkväll med god mat och dryck och såklart...
trevligt sällskap!
Jag fick motionera magmusklerna en del oxå pga alla skrattattacker jag fick:)
*


Inte förrän vid tolvsnåret åkte vi hemåt och då hade barnen precis tagit det sista doppet i poolen:)

*


Ja, det blev ett blött inlägg det här...
och många ord skrevs det...
För att kompensera det lite så blir det nu några ord i bildform oxå:)
*
Orden är några av de jag köpte uppe i Nusnäs.
*
Ordet love satte jag på min lilla "anslagstavla tillsammans med änglavingar och hjärta som handlades på en butik vid Vingåkers Outlet.
*
Hem ljuva hem hamnade ovanför fåtöljen i vardagsrummet och välkommen, såklart, i hallen:)
*
På återseende har jag ingen skylt där det står så nu får jag återgå till skrivna ord:)
*
Kram Annica


2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Godafton min vän.
Här är det lite bloggledigt ska jag säga. Skönt det. Har tittat igenom dina bilder på inläggen. Så härligt det ser ut med poolen....

Här är det bra. Solen skiner och det är lagom varmt. Lagom med regn och lagom med vind. Men alldeles för mycket åska. Men man kan ju inte få allt.

Tittar snart in till dig igen.
Sänder en stor kram från mig här.
Kramen Synnöve.

Ullis/Leva på landet sa...

Härliga vattenbilder. När man bor i tält så vill man ju inte ha regn, så det var väl tur att det inte blev så mycket av den varan. Ja du får väl lägga dig i hårdträning nu på växterna:) Gillar din tavla som du köpte på tradera. Vad är den gjord av? Du ser väl till att sälja lite också så att T blir nöjd att du inte bara köper hem saker;)
Ha en bra vecka!
kram Ullis