tisdag 19 juli 2011

Tadaaaa...

Så var det ä n t l i g e n påbörjat.
Målningsarbetet av bräderna till balkongens räcke alltså.
Maken drog igång och lämnade sedan över till mig som målade vidare.
Ja, han gick inte arbetslös om ni tror det utan fick förtroendeuppdraget att kitta fönster...
*
Då vädret är lite ostadigt vågar vi inte måla för mycket.
Virket måste ju ha möjlighet att torka även vid regn.
Tur garaget är urstädat med andra ord!
Där ligger nu femtio meter och väntar på omgång nummer två som förhoppningsvis sker i morgon...
*
I krukorna på trappen satte jag för nån dag sedan ut tagetesen som jag egenhändigt sått av fröer sparade från förra året.
Förr tyckte jag det var lite trist med tagetes, men min farmor som A L L T I D sått tagetes och planterat pelargoner i mängder på sin överdådigt vackra balkong, har påverkat mig en hel del. Och idag är det faktiskt en favorit.
De minner om min älskade farmor:)
*
Rosor har alltid varit en favorit.
Helst i röd variant.
Men nu har jag ju även börjat gilla rosa rosor så mycket så att jag har släppt in dem i min trädgård:)
De nyplanterade rosbuskarna har massor med knopp.
Det ska bli kul att se hur buskarna växer sig höga och slingrar upp på armeringsnätet, i min dröm - helt överdådigt blommande:)
*
Inomhus är det lite dåligt med blommande växter.
Men en av orkidéerna i vardagsrummet har knoppar som precis är på väg att slå ut:)
Ljuvligt!
*
Kram Annica

2 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att se att det är fler som har jobb;) Har lite golvlister som ska få sig en omgång i morgon, men jag står inne i garaget och målar så då spelar det ingen roll vad det är för väder.....
Rosa rosor vill jag också ha tycker att de är jättefina.
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Ullis

annette sa...

Skulle nog hellre måla än kitta fönster, men en jordgubbscider ginge det nog åt i alla fall;)
Hur lång tid tar det innan rosorna börjar växa så där riktigt ordentligt som Du drömmer om?
Kram!

annette