onsdag 6 juli 2011

Det här med att ha semester...

att ta det lugnt...
och bara vara...
*
Det är nog inte riktigt jag kan vi väl säga!
*
Visst är det skönt att ta dagen som den kommer och att slå sig ner för att njuta när man vill.
Men det är med händerna i myllan och med inredningstankar i huvudet som jag hämtar energi.
En av de lite tråkigare dagarna vädermässigt fick jag för mig att möblera om lite.
Ja, att flytta möbler hemma hos oss är svårt då det är ganska svårt att möblera med alla fönster och dörröppningar...
men att möblera om bland sakerna som står på möblerna fungerar desto bättre!
Tekanna och små söta koppar fungerar såklart inte som tekanna och koppar att dricka ur.
Nej, de har hos mig förvandlats till blomsterkanna och ljuskoppar:)
*

Projektet med att få till en mysigare inramning runt altanen gick ganska fort att driva igenom.
Maken såg lite skeptisk ut när jag framförde mina tankar för en månad sen men nu är armeringsnätet på plats och jag (och han) är mycket nöjd/a!
Mest nöjd är jag med att denna gång inte behöva vänta i flera år till mina ideér mognat klart!
*
Plantering av ljust rosa rosor och härligt lila lavendel har påbörjats.
Sen ska det ner lite murgröna oxå.
Känns lite som Visby som ligger mig varmt om hjärtat:)
*

På brädgårn där vi köpte armeringsnätet undrade de om jag skulle måla det.
Jag har fullt upp med annan målning men å andra sidan gör sig nätet som bäst när det är så där härligt rostigt som det är nu!
*
Vi har köpte hem virket till räcket så det ska målas.
Det kommer ta sin lilla tid...
100 meter trä som ska bli vitt.
Jag tycker nog att det är roligare att inreda balkongen...
Det börjar bli fint nu.
Solstolar och nytt utemöbelset.
Och så lite lull-lull på hylla och krokar.
*
Avslutar med en bild på brorsans kattungar.
Visst är de väl ljuvliga!?!
*
Kram Annica

1 kommentar:

annette sa...

Räcket kan Du dona med i höst;)

Har Ni valt vilken katt som skall få byta plats med T:-))


annette