söndag 2 maj 2010

Vilken härlig dag

Ja, det är så man får lust att tralla på Ted Gärdestads gamla låt när man vaknar och ser hur solen letar sig in.
Efter en riktigt grå och trist gårdag så hade fru vår bestämt sig för att ge oss sin vackraste sida att se och njuta av.
*

Jag tog mig en titt på balkongen bara för att konstatera att jag nog måste börja göra i ordning här någon gång...
men inte idag.
Och kanske inte heller om en månad.
Men någon gång så...:)
*

Frukost intogs inne i det solvarma köket men sedan tog jag med mig både tekopp och kamera ut för att njuta.
För om det är något jag verkligen njuter av, så är det att sitta på en trapp i solen med en kopp te.
*
Idag blev det en del foton tagna men de såg så konstiga ut nästan allihopa...
Min gissning är att något av mina troll varit och pillat på inställningarna på min kamera...
*
Så här får ni en dos av lite udda bilder som jag faktiskt inte gjort så myckte åt...
*

Abstrakt konst?
Nej, en gren i körsbärsträdet...
*

Även här ser ni grenen om än i en annan vinker som gjorde att det faktiskt ser ut som en gren...iallafall lite grann*fniss*
*

Mina pioner är på väg upp men inte ens de ser ut som de borde genom objektivet i min kamera...
*
Strunt samma för de är efterlängtade;)
*

Vår entré såg ut så här genom min kameralins...
Ljus...
*
Det var alltså här jag satt och njöt av mitt morgonte:)
*
När dagens fotografering var över så satte både jag och maken fart och gjorde en massa nytta.
*
Vi har nämligen kommit igång med att starta upp
"operation gräslig tomt blir mindre gräslig!
*
Igår hade vi en firma här som tittade på framsidan av huset där vi ska fixa iordning gårdsplan
och idag hade vi en annan firma här som tittade på de stora tallar som ska fällas på sidan av huset.
*
Innan vi gick in för dagen hade vi grävt rabatter, plockat sten och rivit vår gamla fula murade grill för att göra plats för en snyggare trädgård.
*
Kram Annica

2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Du skulle sälja de där fotona som trollen tagit. Jag tycker de var läckra. Speciellt körsbärsgrenen.
Så fina bilder det kan bli fast det är fel hihi.

Vilket arbete ni har framför er.
Men det blir säkerligen kanon när det blir klart.

Nu säger jag natta. Det är dags att koja.
Kramen Synnöve.

annette sa...

Vart sjutton skall Ni göra av alla stora stenar som blev efter grillen, plus alla andra stenar som Du grävde upp igår!?
Spännande med allt som skall hända, och väldigt spännande inställningar på kameran, någon som gillar annorlunda bilder i Din familj;)

Ha en skön kväll!

annette