lördag 15 maj 2010

Gubbar;)

Idag lämnade jag "gubben" min hemma vid vedklyven.
* Ja, vi har ju fällt tre ståtliga tallar, 30 meter höga så det tar sin lilla tid att klyva alla bitar.
*
Vi har turats om att stå vid klyven hela högen.
Men idag rymde jag min väg med en vän...
Det blev en tur till det stora möbelvaruhuset i grannstaden.
En händelserik resa du, Annette*blink*
*

En del shopping blev det.

Bara nyttigheter såklart (ja förutom den bakelse och kaffe som intogs för en femma förstås;)

Gubben min belönades för sitt slit med en fåtölj som jag köpte hem och monterade åt honom.

Smärtfritt var det dock inte utan den trilskades ganska rejält så jag var tvungen att klippa till den och be om hjälp till slut...

*

Den finfina plantan med "gubbar" fick jag av min kära vän Annette.
*

Det är en mycket ovanlig planta som ni ser...
Det växer nämligen jordgubbscider i den.
*
Jag tror det är den enda i sitt slag i världen;)
Eller hur ligger det till Annette?
*
Kram till er alla och en extra stor kram och ett stort tack till Annette för den fina presenten och för att jag fick följa med och shoppa:)
Annica
*

3 kommentarer:

annette sa...

Ja, även om Ni delar på klyvandet så har Ni nog att göra ett tag, men Du tycker ju att det är lite njutning, så då kan det ju vara lite avkoppling istället för tvång, och mååååånga stubbar hade Ni;)
Vi var väldigt nyttiga igår faktiskt, jag köpte ju t.ex ingen fåtölj innan jag möblerat om, bra gjort av mej, och bra att Du tränat på att montera en, då vet jag vem som kan det!!

Ha, ha Du tror väl inte att jag gav bort den säregna plantan utan att ta skott ifrån den!!

Tack själv för en urtrevlig dag, som blev lite mer händelserik än tänkt, men två kvinnor med lite jävlar anama klarar det mesta;-))

Kraaam!

annette

Ullis/Leva på landet sa...

Det var en väldigt konstig jordgubbsplanta du fick:) Så snällt av dig att fixa fåtölj till maken. Nu kan han ju klyva lite mera då.
Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Vicki sa...

Något finväder i helgen blev det inte. Fast idag nu på eftermiddagen kom solen. Har varit ute hela em och ska ta mig en kvällspromenad nu och njuta.

Vicki