torsdag 26 februari 2009

Hmmm


Ja, jag vet...
Jag lyser med min frånvaro här på bloggen men det har ju sina orsaker som ni kanske förstått...
Eftersom jag har det lite jobbigt i livet just nu så är jag så glad över all stöttning jag får av mina vänner.
Lite extra glad blev jag igår över två saker:
Den första var att jag fick en så fin award av min bloggvän Ullis - Leva på landet och den andra var det långa samtalet som jag hade med min bloggvän Annette över telefon.
Ullis vill jag såklart tacka för den fina awarden och tanken bakom den.
Annette vill jag ge den fina awarden vidare till eftersom hon är ett sånt enormt stöd i tillvaron!
Tack tjejer för att ni finns där för mig!

En anledning till min avsaknad av närvaro i bloggvärlden är min brist på inspiration vad gäller inredning.
Det känns ju lite konstigt när man vanligtvis tänker inredning jämt och ständigt men så plötsligt så finns det ingen inspiration alls!
På senaste tiden har jag istället funnit lite ro i att resa tillsammans med min älskade och med våra barn.
Första trippen bar till Berlin tillsammans med min oäkta hälft och nu senast var hela familjen iväg till Skottland.
Trevligt med lite miljöombyte.
Bilden ovan är från Edinburgh Castle där vi tillbringade ganska många timmar med att titta på spännande saker i form av kanoner och annat intressant.
Ja här ser ni hela det härliga resgänget...
Ovan ser ni ett foto jag tagit ner på en begravningsplats för hundar som fanns på slottet.
Fascinerande hur man byggt desssa gamla slott!
Slottet ligger högt upp så jag var tvungen att ta några foton på vyn.
Vi besökte även det andra slottet, Holyrood Palace, som ligger på andra sidan av The Royal Mile. Men det får ni inte se foton på här inte;)
Istället bjuder jag på en riktigt vårig bild från Edinburgh där vi faktiskt bjöds på sol och krokus:)
Kram på er
Annica

2 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Du är för go du:). Är ju så synd att det är så långt mellan oss, och jag håller alla tummar och trå för att ni ska åka uppöver lite senare i vår. Gillar dina bilder. Mina tre killar älskar ju historia så det hade säkert varit uppskattat med att besöka de härliga ställena som ni var på.

Kramisar Ullis

annette sa...

Nä, men ser man på ett inlägg idag oxå från Annica uppe på piedestalen;)
Säger återigen ett stort och varmt tack för den fina Awarden och speciellt kanske för motiveringen, kanske hjälper våra samtal Dej något, men vi ventilerar ju allt mellan himmel och jord och jag tror nog att Du själv förstår att jag oxå har hjälp av våra samtal.
Med Dej kan jag prata om saker jag kanske aldrig pratar med någon annan om, finns ju vissa gemensamma upplevelser vi har tidigare i livet som andra tycker är knepiga och helst inte vill höra om.
Sedan är det ju så att Du har så mkt humor, värme och glädje i Dej även nu när det är jobbigt, så det är alltid skönt att prata med Dej för då hör jag att Annica finns kvar mitt i allt jobbigt som hänt.
Edinburgh blir jag mer och mer sugen på att få uppleva efter att ha fått njutit av Dina bilder och berättelser.
Kramen på Dej!

annette