onsdag 26 december 2007

Annandag jul


Att jag skriver nu betyder att jag överlevt helgen...men bara nätt och jämt! Hehe.

Nejdå, julafton firades traditionsenligt med paket vid sängen för barnen innehållandes kläder. I klappkalendern fanns en UNO-kortlek. Barnen var relativt lugna till Fredrik dök upp. Han hade med sig sin julklappar som raskt lades under granen. Och så hade han med sig en liten korg med gotter till oss vuxna från hans ex. Nice!

Strax efter kom barnens farmor och farfar med julklappar från sig, min farmor och farfar samt barnens faster med familj.

När alla var på plats åt vi julbord och medan vi vuxna tog det lugnt vid bordet tittade barnen på Kalle Anka.

Tomtens säck låg på plats utanför ytterdörren vilket tyvärr upptäcktes för tidigt av Joakim. Så klapparna fick helt enkelt delas ut utan tomtens hjälp.

Jag delade ut resten av alla klappar och sedan blev det fika- och lekstund. Jag satt på golvet och monterade playmobilleksaker för glatta livet och var så där lagom stel när jag var klar att sätta mig vid bordet för att ta en kopp kaffe.

Kvällen avslutades med lite risgrynsgröt och skinksmörgås framåt halv nio. Därefter försökte vi få barnen att varva ner och komma i säng. Tror att alla låg i sina sängar vid halv elva utom jag som satt uppe och bloggade någon timme. (har jag druckit kaffe så är det tji sova på ett tag för mig)

På juldagen var jag mer eller mindre död efter en dålig natts sömn. Fick i mig några muggar te och vaknade till liv hyfsat. Svärpäronen åkte hem och vi tog en långpromenad. Sedan segade vi resten av dagen.

Idag har vi inte gjort något direkt vettigt heller. T kollar på fotboll och barnen sitter framför en film. Och jag..ja, jag sitter ju här och delger er att jag är jordens slöaste;)

Nu ska jag slöa vidare...

Kram Annica

Inga kommentarer: