tisdag 22 juni 2010

Bara en...

Det är med viss längtan i kroppen som jag skriver orden i rubriken.
Bara en...
*
Sedan
är jag fri att ta sovmorgnar och ta dagen mer som den kommer än jag gör nu.
*
Semesterplaner har vi inte en endaste en.
*
Vi har rest så mycket det senaste året så vi känner att vi kommer att uppskatta att bara få vara hemma och vara.
*
För det där med att bara vara har blivit en bristvara!
*
Trött, nedstämd och kanske lite utarbetad, det sistnämnda brukar man bli i lärarsvängen då det sista perioden är ack så hektiskt!
*

När väckarklockan ringt i morgon dröjer det 6,5 vecka innan jag med nya energi och gläjde åter skuttar till jobbet med hopsasteg;)

*

Till dess ska jag försöka njuta av tillvaron.

Se mina pioner slå ut

äta jordgubbar med glass

bada i någon badsjö

göra dagsutflykter

gå på loppis om andan faller på

och

bara vara...

*

I dag fick yngste sonen följa med mig till jobbet.
Vi hade det mysigt:)
Jag räknade matte och han ritade teckningar.
Och så gick vi på stan och handlade.
Han fick en uppsättning kläder och så ville han ha en betongkanin till...
(vi har redan en i köksfönstret)
vilket innebär att nu har vi alltså två:)
*
Själv shoppade jag några stenar till på Åhlens.
En vänskapssten äger jag ingen sedan tidigare även om jag gett bort flera stycken i present.
Nu ligger den i fönstret i en av mina små "högar".
*
Köksskylten köptes redan förra veckan men den har jag ju inte hunnit visa här på bloggen så det var lika bra att passa på att visa den när jag ändå var i farten att visa annat som shoppats idag.
Tygerna har jag suktat efter länge...
de är ljuvligt rosiga och jag har planer för dem...
om jag bara får lite ork i kroppen!
Det snirkligt vita är en hållare för hushållsrullen.
*
Maken min slog mig lite med häpnad idag...
Det kom ett mms med en bild på en Iittalakasse...
och jag hade nog en liten aning om vad det var i den,
Frågan var bara vilken storlek och färg
*
Den svarta höganässkålen var med som en liten extra sak:)
*
Här ser ni skålen i egen hög...eh...person...
Den glasklara av modell mindre hade jag sedan tidigare och nu har jag alltså en liten blå oxå.
*
Me love!
*
Efter dagens arbete har det planerats några blommor igen.
Jag har ingen lust för någonting egentligen...
så när jag köper hem saker blir de bara stående/liggande.
Nu är dock alla mina stjärnöga nerpetade i trälådorna:)
*
När man är lite under isen som jag är är det skönt att ha någon som bryr sig om en...
som maken.
Denna rosbukett kom han hem med för att göra mig lite gladare i sinnet.
*
Me love!
*
Kram Annica

1 kommentar:

annette sa...

Blir glad när jag läser Ditt inlägg idag, tufft är det för Dej nu, men jag anar ändå lite tro på att Du kommer att må bättre när Du fått några dagar på Dej att förstå att Du nu kommer att vara LEDIG en period.
Förstår att Du och lilla J har haft en jättefin dag tillsammans både i skolan och på stan, börjar han oxå att bli en samlare tro;)
Ljuvliga saker och tyger har Du köpt, och T har ju oxå börjat förstå sig på detta med shopping;) Måste vara som Du skriver underbart att någon T i detta fall bryr sig när det är tufft och kommer hem med den vackraste rosbukett och sedan även en Ittalaskål!
Hoppas nu Du snart får lite lust och ork att ta tillvara på ledigheten och även ta hand om och göra det Du tänkt göra med Dina nyinköpta tyger.

Varma Kramar!

annette