söndag 6 december 2009

Jag

är inte bara innebandymorsa och fotbollsmorsa utan nu även ishockeydito... Detta betyder att det numer kommer bli ännu färre sovmorgnar här hos oss...
Usch och fy!!!
När ska man få sova egentligen???
Jaja, den dagen kommer nog den oxå!
Viktigt är ju att barnen trivs och mår bra och att de hittar något meningsfullt att pyssla med på fritiden.
Och det där med idrott verkar ligga i generna...
*
Min födelsedag börjar närma sig och redan nu har jag gratulerats:)
Gårdagen börjades med en kopp te framför datorn för att jag riktigt skulle piggna till innan jag gav mig ut i verkligheten.
(först innebandyskola och sedan besök hos farmor och farfar)
När jag kollar mejlen ser jag ett mejl med rubriken "upp och hoppa" och ser att det är en tidig födelsedagshälsning med en uppmaning om att jag ska besöka min postlåda då den fått besök på morgonkvisten.
*
Nyfiken som jag är travar jag raskt de få metrarna ut till låddan och vittjar den från paket och en påse ljuvligt doftande saffransbiscotti.
Och ja, de var goda oxå, jag var ju tvungen att smaka en på stört:)
Paketet öppnade jag lite senare.
Lurade först på om jag ska öppna det på min födelsedag men då jag ju själv fick välja kunde jag inte hålla mig...
*
I paketet låg de mest bedårande änglar och bara väntade på att bli upplockade och placerade i mitt hem.
Annette hade hittat den redan i somras och kände bara sådär på en gång att hon bara måste köpa den till mig.
Lite lustigt det där...för förra året så var det några ljuslyktor som stod och skrek efter henne i butiken att de ville hem till mig
*fniss*
De är bra pratsamma de där pinalerna;)
*
Änglarna hamnade direkt på min kökshylla.
Där har jag dem i blickfånget varje dag och kan njuta av dem till frukost, lunch och middag - varje dag!
Stort tack Annette!
Du har verkligen ett hjärta av guld!
*

Några andra som har ett hjärta av guld är mina älskade farföräldrar.
Vi var som bekant där igår och hälsade på.
Hela familjen trivs så bra i deras hem.
Gott fika fick vi och så blev det loppspel som vanligt.
Jag hade köpt med mig en fotoram till ett foto jag förstorat så det äntligen kom upp på väggen.
*
Hem med mig kom denna flaska som farmor sparat åt mig.
Hon förstår att jag gillar sådana saker:)
*
Men så är man ett litet samlartroll oxå;)
*
Gillar ni fotot?
StoraJ ägnade sig åt att fota mig, och jag som inte gillar att vara med på bild gjorde grimaser och hängde håret över ansiktet som jag brukar.
*ler*
Bjuder på ett riktigt troll...
Ni blev väl inte rädda?
*fniss*
Kram Annica

2 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så gulligt av Annette. Ja det är ju snart dags för den stora dagen:). Härlig bild på dig. Det blev igen sovmorgon här heller då äldsta sonen skulle med bussen till Borlänge för att åka och bada med ett gäng kompisar.

Kramar Ullis

annette sa...

Trollungar behöver små änglar att kompensera med;)
Roligt om Du tyckte om dom små, inget dussintillverkat från Kina, finns inte så många av varje och det tyckte jag var roligt.
Kul med allt Ert idrottande i familjen tycker jag,härlig bild på mellan J, han ser verkligen laddad ut.

Ha nu en bra födelsedag och hoppas Du inte sliter ut Dej innan det är dags för julledigheten.
Nu skall jag börja packa;)

Kramar!

annette