tisdag 29 januari 2008

Länge sedan sist...


Ja, det var nästan en månad sedan jag gjorde avtryck på denna sida.

Anledningarna har varit flera... En av anledningarna är att "min" ena son hade sönder min kamera så jag kan inte lägga upp några nya bilder vilket är mycket försmädligt! Men den stora anledningen är att jag just nu är i ett jobbigt skede i livet. Jag har hamnat i fällan av att försöka vara den perfekta människan som orkar och kan allt! Det funkar inte kan jag konstatera så här med facit i hand. Jag är på väg in i en utmattningsdepression,tecknen är ganska tydliga, och jag försöker nu ta mig ur den vanliga speedade "livslunken" för att åter bli en lugn och harmonisk människa (haha ja ni som känner mig vet att jag inte är så lugn men vi kan ju låtsas...*blink*)

Som det är nu har jag inte ens ork att måla och skapa... Och då mina vänner, är det fara å färde!

Jag har alltså inte tröttnat på vare sig blogg eller inredning... Det är bara livet som jävlas med mig!

Tänkte iallafall avlägga en liten rapport om vad som hänt sedan nyårsafton...

Dottern i familjen har fyllt 12 och har nu bara ett år kvar till tonåren...vi bävar... Åsa, en av mina bästa vänner, har fyllt 35 vilket vi firat med tjejmiddag och sedan utgång (hemma i Sthlm). Det blev en trevlig kväll runt middagsbordet där det bjöds på god mat. Sedan dansades det vilt till in på småtimmarna på Stureplan.

Jag och Therese vet att Åsa äääääääälskar att krypa ner i badkaret. Det och att möblera om hemma är hennes hobbies. Det är för övrigt hennes hem jag publicerat här på bloggen. Så i paketet från oss låg badolja, tvålar, ansiktsmask och hårinpackning tillsammans med badkudde. Och så hade vi lyckats få tag i två saker som lyfter hela badupplevelsen till högre höjder...

På en sajt på nätet hittade jag det som var pricken över i:et. Värmeljushållare som man fäster på väggen med sugproppar och dessutom vinglashållare som man sätter fast på badkarskanten. Där finns en hel del roligt om du letar efter presenter. http://www.akvihome.se/

Både ljushållare och vinglashållare är från Bosign som enligt akvihome erbjuder smarta & dekorativa produkter för både kök, badrum samt gåvor till den som söker det lilla extra. Bosign har flera designer, bla Harald Hynell, Bengt & Lotta, Interdesign, Tina Lenndahl, Karin Lindstedt och Rob Brandt.

Priset är överkomliga 69 kr för en ljushållare eller en hållare för glaset!
Här hemma har vi fått golvet i skafferiet på plats. Istället för det gamla brädgolvet med cm-stora springor ligger där nu svart laminatgolv (tro det eller ej) med klinkermönster" vilket gör att det känns enhetligt med hallgolvet (svart klinker) som ju ligger i fil. Så nu väntar jag bara på lottovinsten som kan ge mig möjlighet att köpa hem material till väggarna.(Oooops jag har ju inte spelat på lotto!) Och på väggarna vill jag ju ha panel - ända upp i tak... Ingen större kostnad egentligen men så här efter jul, nyår och alla födelsedagar så får man ju slå i bromsen lite!
Appropå fuskklinker så funderar jag faktiskt på att fuska lite med väggarna oxå... Jag älskar ju pärlspont men det tar ju sin lilla tid både att sätta upp och att måla så jag funderar på att ta genvägen som heter panelbrädan... Någon som har erfarenhet av detta material och vill få mig på andra tankar? Hör av dig!
Golv nummer två är bara delvis på plats. Jag slet bort det gamla klinkret nedanför spisen i vårt sovrum och lade sedan nytt klinker tillsammans med Tobbe. Det har vi inte hunnit foga än men förhoppningsvis blir det av till helgen. Ett litet aber kring läggandet bara...Vi hittade bara en kartong av det klinker vi köpt till ändamålet så vi funderar på om vi bara köpte en (isådana fall måste jag nog gå en ny mattekurs och får nog börja med matematik för år1) eller om vi förlagt den andra (vilket ju verkar konstigt) Men jag som brukar ha järnkoll på det mesta har ju som sagt lite minnesluckor så nobody knows. Problem är dock till för att lösas så jag gav mig ut i garaget där jag samlar på byggmaterial och hittade en kartong med ljusgrå plattor. Nu är golvet schackrutigt. Riktigt snyggt blev det dessutom! Kanske tom bättre än vad jag tänkt mig från början...
Och bättre lär det bli när jag får måla väggarna i vitt, panelen i ljusgrått och den murade spisen i vitt... På det min drömtapet som fond...Jag längtar...
Nu ska jag ägna mig lite åt min lille son som så snällt sitter i soffan och tittar på barnprogram. Han är hemma i veckan för att han fått en infektion och måste äta penicillin.
Vi får se när jag dyker upp igen, det kan ju ta ett tag...Det beror ju helt och hållet på hur jag mår!
Hoppas ni mår bra där ute iallafall!
Kram
Annica

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, det låter som om du har fullt upp här...Men det blir säkert superfint.:-) Kram