lördag 28 juli 2012

Semesterlunk

Står precis och steker kantareller till en mellismacka.
Har knappt ätit bröd under hela semestern utan försökt få i mig mindre mängd kolhydrater i hopp om att må lite bättre.
(GI och LCHF och allt vad det heter funkar inte på mig när det gäller viktminskning men jag känner mig piggare.)
Men kantareller utan hårt bröd med smör på är liksom inte detsamma!
Och är det nu semester ska man väl unna sig något lite extra?!
*
Semesterveckorna har liksom svischat förbi.
Och egentligen har vi  inte gjort något...
Ja, inga resor eller så.
Har istället satsat på att varva ner och att fixa hemma inför kommande roligheter.
*
Vi har haft besök av goda vänner och passat på att umgås över lite grillning och poolhäng med andra vänner.
Träffat mina syskon med familjer.
Och farmor och farfar förstås.
*

Att tassa om kring i trädgården är en favoritsysselsättning.
Jag bara älskar att sätta mina bara fötter i gräset och njuta av dofterna och färgerna omkring mig!
*

Lavendeln är både vacker att se på och doftar ljuvligt.
Och rosorna jag köpte förra sommaren har tagit sig och klättrar nu upp på den rostiga spalj'en.
Just nu är det kaskader av ljust rosa blommor...
*

En del promenader blir det och några dopp  i närliggande sjöar har det blivit om än alldeles för få...
Vädret har inte varit det bästa denna sommarsemester.
*
Nej, nu är det dags för lite njutning.
Kantarellerna är klara!
*
Kram Annica

2 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Jag mår också bättre av att äta mer LCHFkost men går inte heller ner.... Har provat med viktväktarna under sommaren, och det har inte heller gått något vidare fast jag följt det som jag ska.... Nu struntar jag i det och äter det jag tycker är gott och njuter de sista veckorna av semestern ;)
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

annette sa...

Huvudsaken är väl att man mår bra, vikten får komma andra hand i det läget tycker jag.
Och inte sjutton skulle jag jaga kilon under semstern inte, då njuter jag!
Kantareller har jag inte några i år, min skog är nedhuggen, får se till att hinna med att leta nya platser nästa vecka.