tisdag 2 augusti 2011

Sommar, sol och

en envis migrän som inte vill ge sig...
Nåja, det hade kunnat vara värre!
*
Idag fick jag för mig att jag skulle föreviga de blommor som jag har försökt utrota i några år...
*
När jag grävde ur rabatten förra sommaren lyckades jag iallafall få bort dem ur själva rabatten,
men de envisas med att dyka upp innanför rabatten.
Det är iallafall tur att det är söta blommor som passar ihop med den lila lavendeln som jag ju själv planterat!
*
Både det lila och det rosa gör sig bra med vårt grå hus.
*
Hela sommaren har jag tänkt på att fotografera någon av alla de fjärilar som stannar till i min rabatt.
Men aldrig har jag kameran med mig...
Idag lyckades jag faktiskt ha turen att fånga en fjäril på bild.
*
Det blev många bilder men få där det verkligen syns att det är just en fjäril då den envisades med att slå ihop sina vingar ruskigt snabbt.
Jag hann inte ens trycka på avtryckaren och vips så hade den slagit ihop vingarna igen (jag skyller den sena reaktionsförmågan på migränen...)
*
Tur att man har stora fjärilar i plåt som inte flyger iväg!
Det underlättar ju en del;)
*fniss*
*
När vi skulle shoppa garnityr till helgens tårta "råkade" jag få med mig två små blommor hem.
*
Idag kom jag på var jag skulle ha dem...
Visst gör den sig bra i mina "ljuskoppar" på altanbordet?
*
Eftersom detta inlägg verkar ha blommor som tema är det lika bra att jag visar ett par bilder till på temat:)
*
På ICA Maxi hade de rosbuketter för 19 kr styck.
Jag köpte en rosa och en vit bukett och mixade ihop dem.
Resultatet ser ni ovan:) (och nedan med för den delen)
*
När man inte har en make som köper blommor åt en får man väl för sjuttsingen köpa det själv;)
*
Kram Annica

1 kommentar:

annette sa...

Helt rätt Annica, bra kvinna reder sig själv;)
Lättare att fota Din egenhändigt målade fjäril, där är vingarna stilla, blev jättefin!
Förstår att det känns lite tufft nu inför jobbstarten, kan ju bara önska Dej lycka till och hoppas att migränen ger sig iväg!

Snart är det jullov och Du får resa bort på semester;-)))

Kramen!

annette