torsdag 24 februari 2011

Minilov

Kall som bara den men med strålande sol .
Ja, det är ännu en februaridag som hälsar oss godmorgon på det sättet.
Igår frös varmvattnet i köket igen.
Verkar bli en ständigt återkommande följetong det där...
*
Kan iallafall trösta mig med att vattnet är tillbaka överallt annars i huset.
Förra helgen bjöd ju på en del "festligheter".
*

På lördagen åkte vi på kalas för svärmor som fyllde 70.
En stor del av T:s släkt var där så det blev trevligt småprat i många timmar medan det bjöds på godsaker som maten här ovan samt tårta och annat fika.
*
Presentbordet dignade av vackra blomsterbuketter i ljuvliga färger.
*
Morgonen därpå vaknade vi lite abrupt av upptäckten att vi inte hade något vatten alls i huset och sedan fick resten av dagen ägnas åt att försöka tina upp vattenledningar...
Vi kom fram till att det nog högst var 60 cm ledning som går under huset och alltså var det där det måste ha frusit.
Maken fick plocka fram stora sågen och ta upp ett hål i skafferigolvet...
Sedan roade vi oss med att turas om att sitta med att blåsa varmluft med hårtork och kupévärmare till isproppen släppte.
Vilket var hela dagen...
*
Så mycket för den där lugna sköna dagen utan måsten som vi hade inplanerad i våra hjärnor.
*
Det är mycket som pågår i hjärnan just nu.
Lätt vidbränd av att ha för många bollar i luften.
*
Bevis för detta är att jag inte mindre än tre gånger GLÖMDE att hämta ut mitt beställda paket från Ellos trots att jag var inne på ICA och hade med mig paketavin.
*
Igår lyckades jag äntligen få med mig både hjärna och paket från affären;)
*

Idag är jag ledig.

Jag har passat på att ta ut ett par dagar sportlov så att barnen ska slippa gå upp så tidigt.

Själv fick jag "sovmorgon" ända till 7.45 då jag lovat ta mig ett extra barn under dagen.

Nu ska jag städa bort lite spindelväv... det är ju så mycket man inte hinner i vardagen när man jobbar och står i

Kram Annica

1 kommentar:

annette sa...

Kan Du inte ta vägen förbi hemma hos mej och ta lite spindelnät där oxå:)

Hoppar strumpor denna gång,blir väl snart igen, har lite oanvända kvar!

Kram
Annette