fredag 21 januari 2011

Hem ljuva hem

Att hitta det man tror är drömhuset och att vara uppfylld av alla de känslor som infinner sig just då är magiskt.
Att man sen går på törn efter törn i livet och till slut börjar ifrågasätta allt är ingen rolig historia.
Jag vet.
Jag kämpar hela tiden mot de känslor som väckts i mig de senaste åren.
Som fått mig att må dåligt och vilja fly.
* Min önskan har varit att försvinna.
Långt, långt bort.
Men det är svårt att ta med sig huset när man flyttar!
För det har vi fått hyfsad fason på under denna långa resa.
Nu kan jag faktiskt sätta upp skyltar med orden "hem ljuva hem" och stå för att jag tycker om mitt hem.
*
Nu gäller bara att få fason på känslorna som allt fört med sig.
Att få mig själv att tycka att jag faktiskt är värd något!
Jag omger mig med vackra saker som betyder något.
Jag försöker påverka mig själv med kloka ord.
*
För många kommer det som en chock att jag har dessa känslor -
jag som verkar så självsäker och trygg...
Men det syns om man tittar efter.
Min mun ler, men i mina ögon ser du inga spår av leendet utan bara ledsamhet.
*
Det finns bra dagar -
och så finns det dagar som denna.
*
Kram från en idag nedstämd
Annica

2 kommentarer:

annette sa...

Tänk så bra det vore om vi vore som sniglar och kunde bära med oss vårt hus när vi vill förändra!

Idag lördag och familjen hemma, kanske mår Du bättre då!

Kram

annete

Ullis/Leva på landet sa...

Stor kram till dig ♥