söndag 4 oktober 2009

Ljuvt rosa pelargoner

har nu kommit in ifrån den kyliga hösten.
Jag har tyckt så synd om dem och släpat dem fram och tillbaka mellan ute och inne en vecka.
Men idag så tog jag mig då i kragen och planterade om dem från de stora utekrukorna och satte dem i mindre krukor så de får plats i mina nymålade köksfönster.

Inte mindre än 7 krukor med pellisar har jag nu stående i köket.
I hallen väntar ytterligare 5 på att jag ska hitta en plats åt dem där de kan övervintra.
Blir nog till att ta upp en dem en våning och sätta dem i något av barnens rum...
Hoppas ni alla har haft en riktigt härlig helg!
Själv har jag försökt koppla av efter en riktigt stressig vecka.
Igår blev det innebandyskola dit 26 glada 6-9åringar kom.
Kul!
Sedan blev det att bara vara hemma och njuta av tända ljus och sprakande brasa:)

Idag har vi fixat lite hemma... och så blev det en sväng till stan för att lämna min dator som ju strulat sedan vi fick den för ca tre månader sedan.
Får se hur lång tid det tar innan jag får hem den igen...
Barnen våra har haft kalasmaraton i helgen.
Inte mindre än 7 presenter inhandlades till olika kompisar, så en del skjutsande har det ju oxå blivit i helgen förstås...
Nu ser jag fram emot en inte lika hektisk vecka som ska avslutas med en trevlig weekendresa för mig och maken med sällskap:)
Kram Annica

Inga kommentarer: