söndag 27 september 2009

Sysslolös?

Nej, inte jag iallafall!
Idag har jag ägnat mig åt min favoritsysselsättning...målning.
Efter snickarnas framfart har jag fått en del som jag behöver pyssla med.
Bland annat har jag inte mindre än sju fönster i vårt kök/vardagsrum som beklätts med mdf och som därför är i behov av målning.

Så idag fattade jag penseln och gav mig på samtliga fönster med först grundfärg och sedan ett lager med vit färg.


Så nu väntar jag till i morgon med att måla lager nummer två.
Färgen måste nämligen torka minst 16 timmar...
Men sedan är det bara att plocka fram färghink och pensel igen.
Ja, jag kanske inte nämnde det men jag är ju ledig i morgon.
Eftersom maken min är ute och flyger och far så har jag tagit en semesterdag för att slippa stressa ihjäl mig för att lämna och hämta barn på dagis/frita.
Tyckte så synd både om mig själv och barnen då det skulle bli en så hiskeligt lång dag annars!
Egentligen hade jag ju tänkt vara ute idag i det soliga vädret men det blåste ju halv storm...
I trädgården ser det ganska trist ut just nu...
Knappt några blommor kvar.
Och vissna växter både här och där.
Trist!
Jag måste verkligen fixa till trädgården snart...plantera lite växter som är fina på hösten.
Några kvistar med rosa blommor hittade jag iallafall i rabatten när jag vågade sticka ut näsan under förmiddagen.
Dem placerade jag i mina hemsydda vaser/ljuskoppar.
Jag tycker det är mysigt med blommor i badrummet:)
Det var allt jag hade att bjuda på idag.
På återseende!
Kram Annica

1 kommentar:

annette sa...

Det var inte lite Du bjöd idag, massor tycker jag, så jäkla duktig Du varit, och det blir så fint. Kanske bra att det var lite blåsigt ute så Du fick ägna Dej åt målning, måste kännas skönt att kunna se slutet på renoveringen även om en del återstår.
Lugnt där jag är idag, skall börja på US 100 % från nästa vecka (trorjag det var). Skall bli så skönt att slippa primärvården i alla fall under några månader.
Kram från Vikbolandet där jag är idag;)

annette