lördag 14 mars 2009

Lördag...

Efter en febril arbetsvecka är det nu äntligen lördag...!
På jobbet är vi inne i en intensiv period med utvecklingssamtal och omdömesskrivning om eleverna.
Och jag ligger liksom efter eftersom jag var tvungen att stanna hemma då både jag och barnen turats om att vara sjuka.
Så det är inte annat än att man blir glad över en paus...
Igår myste vi i soffan, åt morötter och dipp samt tittade på film (världens sämsta film enligt min oäkta hälft och jag kan inte påstå att den var bra jag heller)
Förra fredagen fick jag ett ryck och plockade fram några buntar med tyg.
Kan säga att det var ett bra tag sedan jag kände för att sy...

Detta randiga tyg köpte jag för att sy draperier till sovalkoven i vårt torp men nu blev det faktsiskt köks/vardagsrumsgardiner av det istället.

Bjuder på en liten bild på skapelsen. Tre av fönstren fick enkla kappor med det randiga mönstret horisontellt och så fick det större fönstret ganska breda längder som man kan dra för när solen skiner in. Ett par kuddar och en duk blev det oxå innan jag lade ner syprojektet för denna gång.
Men mer tyg finns den dag andan faller på igen!

Jag vet inte riktigt vad som händer men jag verkar vara i en riktig textilperiod för tillfället.
Är inte så sugen på att handla ljuslyktor just nu men textilier har det blivit en del vill jag lova.
Beställde kökshandukarna ovanför ifrån Ellos när jag ändå skulle beställa en ny baddräkt.
Och så blev det nya påslakan oxå!


Kökshanddukar blev det även på IKEA när vi var där förra lördagen.

Vi har ju som bekant beige gardiner nu och basen i köket är ju blått och vitt så handdukarna ovan verkade ju perfekta!
MEN SÅ sur jag blev när jag öppnade förpackningen och såg de cerisa "krokarna"...
Hur tänkte designern egentligen???
Inte som jag iallafall!

På IKEA inhandlades inte så mycket men några nya fräscha badrumshanddukar fick oxå följa med hem...
och så två fleecefiltar till.
Blå såklart!
15:- stycket är ju som hittat och filtar går det åt många här i huset när man kurar ihop sig framför en film.
Fleecefiltarna hade en så söt blå färg och dessutom passar de perfekt tillsammans med de filtar i turkost som jag har sedan tidigare:)

När ögat nu fått sitt var det dags att ge kroppen lite oxå.


Därför blev det en LÖRDAGS-promenad i det halvdana vädret.
Solen fanns ju inte i närheten men det var ändå härligt att gå en promenad...(trots griniga barn kanske ska tilläggas???!)


Idag tog vi bilen bort till Marmorbruket och gick omkring där.
Det är verkligen vackert och jag fick motion samtidigt som själen fick sitt.

Havet är ju så vackert även denna årstid!
Och naturen som är lite trist i sina färger lyser upp av den härligt gröna mossan.

Vill avsluta dagens inlägg med att önska er en riktigt härlig lördagskväll!
Jag gissar att en och annan kommer sitta klistrad framför TV:n ikväll för att spana in Melodifestivalen.
Själv slår jag nog på datorn och tittar på sändningen:)
Kram
Annica


2 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så avis jag blir på att ni inte har någon snö. Vill att vår också ska försvinna. Jag brukar lyssna på melodifestivalen och sitta vid datorn under tiden. Behöver inte se det. Kul med lite nytt hemma både i köpeväg och tillverkningsväg. Ska ta en titt in till Ellos för jag behöver också nya gardiner. Dessutom slåss alla om quilten som jag sydde så det blir kanske något nytt påslakan som jag kan fixa en till av. Härligt att du börjar att få lite ny energi igen.

Ha en skön helg!
Kramar Ullis

annette sa...

Ja, helt rätt känsla tycker jag Du har nu när Du köper textiler istället för ljuslyktor, gardinerna blev ju verkligen snygga, skön färg tycker jag, och fort gick det ju att sy dem också, sy tycker jag om, blir lite sugen nu, förvånar mej att det inte verkar finnas någob snö kvar ebs ute vid Marmorbruket, trodde nog det.
Cerisa hängare!! Blä!
Ha en skön söndag, tror jag skall försöka fota lite, idag verkar armen bättre i alla fall innan jag gjort något;)
Stora KRAMEN!
annette