fredag 2 januari 2009

Ja,jag vet...

Vi har visserligen bara kommit in i Januari men jag börjar ändå få vårkänning.
Tulpaner i butikerna och vackra blommor på var och varannan blogg.
Att solen skiner från en nästan klarblå himmel gör väl även det sitt till...
Redan på nyårsdagen klev temperaturen nedåt...
In hämtades ved och gårdagen pågick i nåt varmt och mysigt sovtempo.
Även i morse visade termometern på fler minusgrader än vi haft tidigare så jag travade ut och hämtade in lite ny ved, satte fyr i brasan och njöt sedan av en kopp te, en bit härligt kladdig chokladkaka med en klick vispgrädde och smaskiga hallon samtidigt som jag bläddrade i en för dagen kommen inredningstidning.
Just nu sitter jag och undrar när de ska komma hem från innebandyn.
Det startades tidigt i morse och än så har jag inte hört något om ankomsttid hem.
En liten fågel har dock skvallrat om att dotterns lag vann sin första match med ett noll.
Lite stolt blir man ju som mamma när det är dottern som trasslat in bollen i nätet!:)
Måste definitivt vara mina gener
*sade hon retsamt*
och hänvisade till "kussen" som blev vald till svenska kvinnliga spelare föregående säsong...
Ha det gott
Kram Annica

2 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Visst längtar man till våren. Men det som är positivt nu är ju att vi i alla fall går mot rätt tid. Kul att det går så bra för dottern. Ja man kan ju undra var mina gener tog vägen när det gäller bollsport. Inte gick de till mina barn i alla fall. Ingen av dem har någon talang och det tycker jag att jag hade i alla fall på en tiden jag var aktiv, *s*. Skulle nog inte spelat handboll i öve 20 år annars, hihi.

Kramar till dig.
Ullis

annette sa...

Det här kom på Bloggkoll;)
Trodde jag var fel först när jag bilden,det var sommar!
Men visst är vi på väg mot våren på något sätt även om det är kallt, ljuset har ju så smått återkommit, låter så mysigt med brasa, te kladdkaka m.m, skönt att Du njuter lite!!
Undras just om Din duktiga dotter kommit hem ännu, kul att dom vinner matcher även om det inte alltid är det viktigaste att vinna, men det sporrar.
Har sett På Spåret och tömt ett lager i en chokladask nu, går ju bra ihop med avsevärt minskad mängd motion det beteendet;)
Skall se reprisen på Solens Mat senare, sedan har jag gjort veckans Tv-program.

Ha nu en skön lördag och hoppas sömnen blir god och i rätt säng!

Kramen //annette