lördag 10 november 2007

Bara en och en halv månad kvar



Och sedan är det jullov. Något jag ser fram emot med både skräck och förtjusning...

Idag har jag varit inne i stan och shoppat. Tanken var att en eller annan julkapp skulle trilla ner i kundvagnen men det enda som inte var mat- eller hygienartiklar var en blomkruka som jag "hittade" till en billig penning på ICA Maxi. Fyrtio spänn... (Lägger upp en bild)

Så julshoppingen är alltså kvar...

Läste en inredningstidning idag. Självklart var den full av julpynt. Och jag började drömma mig bort... Drömde om det perfekta hemmet. Vackert och välstädat. Snyggt och stiligt. Enkelt och elegant. Så där som det ser ut på alla vackra bilder i tidningarna. Ja, med fyra vilddjur här hemma är det ju som sagt bara en dröm... Men jag började fundera lite över vilket nästa projekt blir. Till sambons stora fasa för han vet att han på ett eller annat sätt blir inbegripen i mina planer.

Tipsade honom faktiskt om vad som står högst upp på önskelistan inför min kommande födelsedag... En tapetrulle, några färgburkar, en badrumsdörr med runt frostat glasfönster och Billybokhyllor...

Att Diamanter ska vara en flickas bästa vän är inte alltid sant... Men visst jag är inte knusslig...Ligger det ett par fina guldörhängen i paketet från sambon kan jag nog stå ut med det med... hihi

Men först ska jag nog hitta något till sambon för han fyller ju år redan på måndag...

Natti natti
Kram Annica


Inga kommentarer: